KGM podbije rynki Europy nową ofertą SUV-ów
Współpraca KGM i BYD to nie pierwszy mariaż, z jakim mamy do czynienia na rynku. Podobne zawarł np. Stellantis z Leapmotor, czy Volkswagen z SAIC. Owocem współpracy KGM z chińskim gigantem będzie oferta na miarę czasów uwzględniająca SUV-y z technologią hybrydową i elektryczną. Nie jest tajemnicą, że nowy KGM Torres EVX, który za chwilę trafi na rynek, stosuje technologię sygnowaną przez chińskiego giganta w postaci akumulatorów Blade.
Ten kluczowy sojusz w dziedzinie zrównoważonej mobilności, a dokładniej mobilności elektrycznej obejmie także pojazdy z poszukiwaną technologią hybrydową. Technologia HEV, z jaką zadebiutuje nowy KGM Torres otrzymała nazwę „Dual Tech Hybrid System”.

Nowy Torres Hybrid będzie w sam raz na oszczędnego SUV-a do miasta
Koreański producent podkreślił, że ta nowa technologia opracowana we współpracy z BYD, znacznie poprawia wydajność poprzez redukcję zużycia paliwa, a co z a tym idzie emisji. Ponadto nowa hybrydowa skrzynia biegów e-DHT (Efficiency-Dual Motor Hybrid Transmission) oferując różne tryby jazdy, umożliwi jazdę w trybie wyłącznie elektrycznym przez określony czas i w określonych sytuacjach.
Według producenta nowy Torres Hybrid może pracować nawet przez 94% czasu w trybie elektrycznym (EV) podczas jazdy po mieście. Technologia hybrydowa z automatycznym ładowaniem (HEV) pozwoli zatem koreańskiemu SUV-owi konkurować z Toyotą RAV4 oraz Hondą CR-V. Nowa skrzynia biegów e-DHT zastosowana w modelu wymaga mniejszej liczby komponentów. Taka konstrukcja pozwala na zmniejszenie masy układu hybrydowego, co przekłada się na maksymalizację jego wydajności.
Nowy Torres Hybrid, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, powinien doczekać się oficjalnej prezentacji w Europie w drugiej połowie tego roku. Marka podała, że cena wywoławcza na rynek Korei Południowej będzie wynosić około 30 milionów wonów, czyli około 80 000 zł.

Podsumowanie
Dla byłego SsangYong współpraca z BYD jest bardzo ważna. Zwłaszcza gdy chodzi o zwiększenie udziału KGM w tak strategicznym rynku, jakim jest Europa. Zaangażowanie w rozwój pojazdów hybrydowych (HEV) i elektrycznych pozwoli na eksponowanie ekologicznej plakietki, co dziś jest koniecznością najwyższej wagi. Do tej pory marka dysponowała jedynie modelami wyposażonymi w silniki spalinowe pracujące z instalacją LPG. To dziś za mało, by rywalizować z mocną konkurencją.
Pojawienie się modeli hybrydowych nie tylko pozwoli marce na rywalizację z Toyotą i innymi markami, ale będzie miało kluczowe znaczenie w podbiciu słupków sprzedażowych. Z partnerem takim jak BYD nie powinno to być trudne.
