Dawny SsangYong wkracza na terytorium Toyoty. Nowy SUV z technologią BYD sięgnie po sławę RAV-4

KGM, czyli dawny SsangYong wiąże swoją przyszłość z technologiami chińskiego giganta BYD. Dzięki tej współpracy koreański producent będzie mógł powalczyć o terytorium Toyoty. Pierwszy SUV z technologią hybrydową HEV chce sięgnąć po sławę RAV-4.

SUV KGM Torres Hybrid
Podaj dalej

KGM podbije rynki Europy nową ofertą SUV-ów

Współpraca KGM i BYD to nie pierwszy mariaż, z jakim mamy do czynienia na rynku. Podobne zawarł np. Stellantis z Leapmotor, czy Volkswagen z SAIC. Owocem współpracy KGM z chińskim gigantem będzie oferta na miarę czasów uwzględniająca SUV-y z technologią hybrydową i elektryczną. Nie jest tajemnicą, że nowy KGM Torres EVX, który za chwilę trafi na rynek, stosuje technologię sygnowaną przez chińskiego giganta w postaci akumulatorów Blade.

Ten kluczowy sojusz w dziedzinie zrównoważonej mobilności, a dokładniej mobilności elektrycznej obejmie także pojazdy z poszukiwaną technologią hybrydową. Technologia HEV, z jaką zadebiutuje nowy KGM Torres otrzymała nazwę „Dual Tech Hybrid System”.

KGM Torrres Hybrid SUV
KGM Torrres Hybrid, otrzyma m.in. system dźwiękowy Alpine, system monitoringu martwego pola, 2-strefową klimatyzacje i cyfrowy kluczyk, fot. KG Mobility

Nowy Torres Hybrid będzie w sam raz na oszczędnego SUV-a do miasta

Koreański producent podkreślił, że ta nowa technologia opracowana we współpracy z BYD, znacznie poprawia wydajność poprzez redukcję zużycia paliwa, a co z a tym idzie emisji. Ponadto nowa hybrydowa skrzynia biegów e-DHT (Efficiency-Dual Motor Hybrid Transmission) oferując różne tryby jazdy, umożliwi jazdę w trybie wyłącznie elektrycznym przez określony czas i w określonych sytuacjach.

Według producenta nowy Torres Hybrid może pracować nawet przez 94% czasu w trybie elektrycznym (EV) podczas jazdy po mieście. Technologia hybrydowa z automatycznym ładowaniem (HEV) pozwoli zatem koreańskiemu SUV-owi konkurować z Toyotą RAV4 oraz Hondą CR-V. Nowa skrzynia biegów e-DHT zastosowana w modelu wymaga mniejszej liczby komponentów. Taka konstrukcja pozwala na zmniejszenie masy układu hybrydowego, co przekłada się na maksymalizację jego wydajności.

Nowy Torres Hybrid, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, powinien doczekać się oficjalnej prezentacji w Europie w drugiej połowie tego roku. Marka podała, że cena wywoławcza na rynek Korei Południowej będzie wynosić około 30 milionów wonów, czyli około 80 000 zł.

KGM Torres Hybrid
KGM Torres Hybrid otrzyma m.in. nowe wyświetlacze i podgrzewane siedzenia w 2 rzędach

Podsumowanie

Dla byłego SsangYong współpraca z BYD jest bardzo ważna. Zwłaszcza gdy chodzi o zwiększenie udziału KGM w tak strategicznym rynku, jakim jest Europa. Zaangażowanie w rozwój pojazdów hybrydowych (HEV) i elektrycznych pozwoli na eksponowanie ekologicznej plakietki, co dziś jest koniecznością najwyższej wagi. Do tej pory marka dysponowała jedynie modelami wyposażonymi w silniki spalinowe pracujące z instalacją LPG. To dziś za mało, by rywalizować z mocną konkurencją.

Pojawienie się modeli hybrydowych nie tylko pozwoli marce na rywalizację z Toyotą i innymi markami, ale będzie miało kluczowe znaczenie w podbiciu słupków sprzedażowych. Z partnerem takim jak BYD nie powinno to być trudne.

SUV KGM Torres hybrid
KGM Torrres Hybrid wyposażony jest w 8 poduszek powietrznych i szereg systemów bezpieczeństwa, żródło: KG Mobility

Przeczytaj również