Dacia Spring to elektryczny sukces rumuńskiej marki
Rumuńska marka całkiem niedawno, bo na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie zaprezentowała odświeżonego Springa. Model, który zgodnie ze strategią firmy miał zyskać klientów dzięki niskiej cenie, rzeczywiście jest jednym w najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych w Europie.
Elektryczny kompaktowy SUV pod względem ceny deklasuje swoich rywali. W związku z tym powinien trafiać do wszystkich, którzy poszukują niedrogiego samochodu, by przejść na mobilność elektryczną.
Po aktualizacji Spring przeszedł istotne zmiany. Elektryczny SUV doczekał się ulepszeń estetycznych nie tylko na zewnątrz, ale także i we wnętrzu. Producent niemal całkiem je przebudował, czyniąc je bardziej atrakcyjnym. Spring ma teraz nową deskę rozdzielczą, zupełnie nowe ekrany, nowy selektor trybu jazdy, nową kierownicę, nowe siedzenia oraz inne elementy konstrukcyjne i użytkowe. Pozostaje jednak niezmieniony, jeśli chodzi o układ napędowy. Czy w tym tkwi problem sprzedażowy na niektórych rynkach?
Cena Dacii Spring leci w dół we Francji
Dacia Spring na nową obniżoną cenę na kluczowych rynkach w Europie, we Francji i w Niemczech. Nie jest tajemnicą, że to efekt spadku zainteresowania modelem Dacii. Ten jednak w dużej mierze jest skutkiem pewnych decyzji politycznych władz tych krajów.
We Francji jak informowaliśmy, poddano przebudowie cały system dopłat do samochodów elektrycznych. Dacia Spring produkowana w Chinach, a nie w Europie nie znalazła się na liście samochodów objętych takich dofinansowaniem. Jeśli chodzi o Niemcy, to tamtejszy rząd wycofał wszystkie dotacje na pojazdy elektryczne. Dacia zatem ma świadomość, że będzie miała spory problem ze sprzedażą Springa na niektórych rynkach.
Teraz rumuński producent podjął działania mające na celu wyhamowania dalszego spadku sprzedaży Dacii Spring. W przypadku Niemiec marka w drodze promocji obniżyła teraz cenę modelu nawet o 10 000 euro. Teraz można ją kupić za 13 540 euro. Strategia niskiej ceny już nie raz doprowadziła modele Dacii na listy bestsellerów.
We Francji odnowiony Spring dostępny wcześniej w cenie od 18 400 euro, teraz kosztuje co najmniej 18 900 euro (65KM). Dacia natomiast zrezygnowała z wersji podstawowego wykończenia Essential i najskromniejszego silnika o mocy 33 kW (45 KM). Producent wyjaśnił tę decyzję tym, że chce „ jak najlepiej sprostać wymaganiom francuskich klientów”. Faktycznie nie cieszyła się ona za popularnością w kraju. Najwyższa wersja Extremie odnowionego Springa będzie oferowana w starej cenie 19 900 euro.
W najprosztszej wersji w Hiszpanii nowa Dacia Spring kosztuje blisko 20 000 euro. Jak jak wiadomo, w tym kraju kierowcy korzystają z rządowych dopłat. Cena finalna zatem również zbliża się do kwoty 13 000 euro. Czy nowe cenniki na rynki francuski i niemiecki pozwolą Dacii Spring znaleźć się w gronie, najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych w Europie? Na odpowiedź na to pytanie przyjdzie nam nieco poczekać.