Dacia ma nowy obiekt zazdrości. Na model z takim silnikiem czekali wszyscy polscy kierowcy

Kiedy Dacia rozszerzyła ofertę o silnik hybrydowy, który zawitał do Joggera było jasne, że będzie hitem. Hybryda to najchętniej wybierany model wśród kierowców. Występuje w wielu różnych samochodach producentów i typach nadwozia, ale na ten jeden czekano najbardziej.

peugeot-3008phev-nowy silnik dacia hybryda
Podaj dalej

Nawe Dacia ma powody, by zazdrościć konkurencji

Etykiety ECO pozwalają kierowcom cieszyć się jazdą bez bycia posądzanym o szkodliwość dla klimatu, stąd chętnie stawiają na modele hybrydowe. Model dwu paliwowe oprócz tego, że są bardziej przyjazne dla środowiska, to jeszcze pozwalają zaoszczędzić na paliwie.

To między innymi przyczyna, dla której Dacia właśnie wypuściła Joggera w wariancie hybrydowym. Zgodnie z nazwą, Jogger Hybrid 140 ma moc 140 KM, z czego silnik spalinowy o pojemności 1.6 litra generuje 90 KM. Oprócz niego model ma dwa silniki elektryczne o mocach 50 KM (205 Nm) i 20 KM z wysokonapięciowym rozrusznikiem. Jest jednak marka, której nawet budżetowa Dacia może czegoś pozazdrościć.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez alVolante (@alvolante.it)

Nowy hybrydowy silnik z najbardziej poszukiwaną opcją

Najbardziej wyczekiwany silnik hybrydowy tego roku należy do francuskiej marki Peugeot. Producent ma nowy mikrohybrydowy napęd, na który składa się 3-cylidrowy silnik benzynowy 1.2 Turbo pracujący w cyklu Millera oraz silnik elektryczny o mocy 28 KM (55 Nm).

Peugeot 3008 z tą technologią posiada odwracalny alternator o mocy 12 KM i 48-woltowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 898 Wh. Samochód rozwija moc 136 KM (230 Nm), a napęd współpracuje z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach (e-DCS6).

To, co najlepsze w tej konfiguracji samochodu to zużycie paliwa. Zgodnie z cyklem homologacji WLTP spalanie wynosi jedyne 5,6 litra na 100 kilometrów. Jak wyjaśnia producent, dzięki nowym rozwiązaniom mechanicznym duża część miejskich podróży będzie możliwa z wykorzystaniem napędu elektrycznego. To dlatego, że dzięki nowym rozwiązaniom model zachowuje wyższą moc przy zużyciu mniejszej ilości energii. Niskie zużycie paliwa tym samym zrekompensuje nieco wyższą cenę. Tak może być również w przypadku oczekiwanego pod koniec roku modelu 2008.

Producent w 2023 roku ma powody, by stać się obiektem zazdrości nie tylko dla marki Dacia. Z tak niskim kosztem podróżowania i minimalnym zużyciem paliwa może być najczęściej poszukiwaną opcją na transport dla kierowców.

NIE PRZEGAP

Już jest! Najtańszy samochód z możliwością samodzielnego ładowania. Nowy hit od Dacii

 

Przeczytaj również