Przyszły SUV Dacii konstrukcyjnie nawiązuje do obecnego hitu producenta
Nowa Dacia Bigster to kolejna propozycja rumuńskiego producenta, która uzupełni gamę jego kompaktowych SUV-ów. Wiadomo, że ma być bardziej przestronnym i nowoczesnym pojazdem, a w związku z tym droższym.
Dacia zrezygnuje ze sprawdzonej platformy Dacia B0, na której zbudowano zarówno starą, jak i nową wersję mniejszego Dustera. Zamiast niej Bigster ma uzyskać taką samą platformę CMF-B, z której korzystają obecne Renault Captur i Clio oraz Dacia Sandero.
To oznacza, że Dacia Bigster może być pierwszym modelem Dacii, który pojawi się jako hybryda typu plug-in (PHEV). Takie rozwiązanie to sprawdzony sposób na oszczędności paliwa. Jest zatem możliwe, że nowy Bigster Dacii otrzyma technologię nowego Renault Captur. W takiej sytuacji możemy się spodziewać, że Bigster wykorzysta silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, który będzie wspierany przez silnik elektryczny o mocy 49 kW. To pozwoli wygenerować z nowego SUV-a łączną moc 158 KM. Taka konfiguracja nie będzie jednak mogła współpracować z napędem na cztery koła.
Jeśli chodzi o rozmiary, to nowa Dacia Bigster będzie konkurować ze średniej wielkości SUV-ami tj. Skoda Kodiaq i Land Rover Discovery Sport. Wiadomo jednak, że jak na rumuńską markę przystało model będzie sporo od nich tańszy, w związku z tym Dacia nie będzie miała trudności z tym, by sprzedać Bigstera.
Szczegóły techniczne nadchodzącego modelu pozostają nadal oficjalną tajemnicą marki, ale wszystkiego dowiemy się już 14 września br. To właśnie wtedy publiczność pozna nowego SUV-a, który zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Paryżu.
Dacia Bigster nie będzie jedyną nowością rumuńskiego producenta
Przyszła Dacia Bigster pojawi się w Paryżu w towarzystwie nowego Dustera oraz zmodernizowanych modeli Spring, Jogger i Sandero. Ponadto Grupa Renault pokaże prototyp Sandridera, którym rumuński producent zamierza wystartować w Rajdzie Dakar w 2025 roku.
Francuzi mają także w planach prezentację nowości z ofert swoich marek. W związku z tym możemy oczekiwać, nie mniej niż siedmiu światowych premier i prezentacji dwóch koncepcyjnych pojazdów.
Według Profit.ro na liście premier Renault w Paryżu znajdzie się nowy w pełni elektryczny model segmentu B. To oczekiwane Renault 4, które będzie bardziej atrakcyjne cenowo od Renault 5. Ponadto zobaczymy koncepcję lekkiego samochodu dostawczego i Renault Master napędzane wodorem.
Alpine zamierza zaprezentować koncepcyjny pojazd A390_B, który przewiduje wprowadzić na rynek w przyszłym roku. Wraz z nim zobaczymy także sportową wersję gorącej nowości, jaką jest Renault 5.