Cupra Terramar spektakularnie wjeżdża na rynek z polskim cennikiem. Ten SUV to jedna z najlepszych decyzji producenta

Kilka lat temu Grupa Volkswagen zdecydowała się podjąć jedną ze swoich najlepszych decyzji. Znalazła niszę na rynku dla dużej rzeszy klientów i uczyniła dział sportowy Seata , Cupra własną marką. Debiutujący dziś Terramar to SUV, który doskonale uzupełnia ofertę nowej marki.

CUPRA-unveils-the-Terramar
Podaj dalej

Cupra Terramar to jedna z najbardziej wyczekiwanych nowości

Po sukcesie Formentora, pierwszego modelu marki na rynek trafia jej brat- Terramar. To model bardziej skierowany do rodzin poszukujących SUV-a o już znacznych wymiarach, który zachowuje tę sportową i zróżnicowaną estetykę, jaką uwodzą klientów modele hiszpańskiej marki.

Ten nowy sportowy, zelektryfikowany SUV wyróżnia się nowym językiem designu CUPRA, odważnym i pewnym siebie wyglądem. Terramar może się także pochwalić nową generacją technologii eHybrid i większą cyfryzacją, przy jednoczesnym ulepszeniu osiągów podczas jazdy.

Dziś debiutuje na rynku, jako oficjalny samochód 37. Regat o Puchar Ameryki Louis Vuitton. To niezapomniane wydarzenie, którego inauguracja odbyła się w Barcelonie, w historycznym budynku IMAX w Port Vell jest najlepszą estradą dla nowej wschodzącej gwiazdy w ofercie marki Cupra.

cupra terramar suv
foto:Cupra

Terramar trafia do oferty w różnych wersjach mechanicznych

Cupra myśli o różnych potrzebach swoich klientów, dlatego Terramar trafia na rynek w różnych wersjach mechanicznych. SUV będzie dostępny zarówno w prostych wersjach z silnikami benzynowymi, jak i w bardzo ciekawych wersjach hybrydowych PHEV. Staną się dobrą alternatywą na tanią jazdę w mieście, zwłaszcza że mogą osiągnąć ponad 100 km autonomii elektrycznej.

Pięć układów napędowych w trzech różnych technologiach pozwala CUPRZE Terramar na dużą dynamikę jazdy. Silniki TSI (benzynowe), eTSI (miękka hybryda) i nowa generacja silników hybrydowych typu plug-in (eHybrid) zapewniają moc od 150 KM do 272 KM.

W benzynowej Terramar dostępne są dwie opcje silnika benzynowego TSI o pojemności 2,0 litra. Pierwszy o mocy 204 KM (150 kW), jest połączony z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG i napędem na wszystkie koła (4Drive). Drudi stworzony dla spragnionych wrażeń z jazdy to wersja VZ ( skrót od Veloz – szybki). Terramar VZ ma moc 265 KM (195 kW), 7-stopniową skrzynię biegów DSG oraz napędem 4Drive.

Nowa generacja hybrydowego układu napędowego typu plug-in zwiększa osiągi. Silnik 1.5 TSI połączono z napędem elektrycznym i dużym akumulatorem o pojemności 19,7 kWh (netto). W tej konfiguracji CUPRA Terramar może przejechać ponad 100 km na jednym ładowaniu. Akumulator jest kompatybilny z szybkim ładowaniem z mocą do 50 kW (ładowanie prądem stałym) podczas jazdy lub w domu przy użyciu stacji Wallbox o mocy 11 kW.

CUPRA Terramar w opcji eTSI łączy wydajność technologii 48V z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 150 KM (110 kW). System wykorzystuje 48-woltowy generator rozruchowy i 48-woltowy akumulator, zapewniając większą kontrolę nad układem napędowym. SUV w tej konfiguracji ma możliwość jazdy z wyłączonym silnikiem w określonych sytuacjach. Ponadto odzyskuje on energię podczas hamowania oraz wspomaga elektrycznie jednostkę spalinową.

cupra-prezentuje-model-terramar
Za kierownicą znajduje się 10,25-calowy cyfrowy kokpit

Nie ma takiego  drugiego SUV-a, jak Cupra Terramar

Premierze nowego SUV-a od początku towarzyszy motto, którym Cupra promuje swój model „There is no second“ (tłum. Nie ma drugiego). Znajduje to wyjaśnienie, że Cupra podobnie jak uczestnicy zmagań Pucharu Ameryki nie walczą o drugie miejsca – albo wygrywają, albo przegrywają. Terramar chce wygrać na rynku i zyskać status gwiazdy w segmencie.

CUPRA Terramar oferuje unikalne doświadczenie za kierownicą samochodu. Wnętrze SUV-a wyposażono w wysokiej rozdzielczości ekrany system audio nowej generacji oraz dostęp do ekosystemu CUPRA z aplikacją My CUPRA. Samochód oferuje również możliwość szybkiego, bezprzewodowego ładowania telefonu do 15 W, z technologią chłodzenia.

Za kierownicą kierowca ma do dyspozycji 10,25-calowy cyfrowy kokpit oraz wyświetlacz Head-up. W centrum znajduje się system multimedialny o przekątnej 12,9 cala. Cupra zmodernizowała i uczyniła wydajniejszym oprogramowanie. Wyświetlacz łączy funkcjonalność ekranu dotykowego z podświetlanym suwakiem dotykowym. Ponadto producent daje możliwość konfiguracji systemu za pomocą widżetów. Bezprzewodowy system Full Link, Apple CarPlay i Android Auto oferują szereg funkcjonalności za pośrednictwem nowego interfejsu CUPRA Terramar.

Opcjonalnie wrażenia z jazdy zapewnia nowy 12-głośnikowy system audio o dużej mocy 390 W. Producent modelu CUPRA Terramar w ten sposób kontynuuje współpracę z firmą Sennheiser Mobility. System dźwiękowy zapewnia czysty, charakterystyczny dźwięk Sennheiser, stworzony w oparciu o wieloletnie doświadczenie firmy Sennheiser w niezawodnych rozwiązań dźwiękowych.

Dzięki CUPRA Matrix LED Ultra z technologią High-Definition, pojazd nie tylko oświetla drogę, ale także wyświetla szereg cennych informacji. Na przykład o bliskości poprzedzającego pojazdu, czy o nawierzchni znajdującej się przed kierowcą.

Aplikacji My CUPRA pozwala mieć pełną kontrolę nad swoim pojazdem (w tym dodatkowe funkcje dostępne dla wersji eHybrid nowej CUPRY Terramar). Na przykład można zdalnie sterować klimatyzacją, zarządzać ładowaniem akumulatora, czy blokować i odblokowywać drzwi.

Jakie ceny i wersje otrzymuje nowa Cupra Terramar?

CUPRA Terramar to SUV, który oprócz komfortu i wrażeń z prowadzenia oferuje szeroką gamę funkcji zapewniających bezpieczeństwo.
Wśród systemów bezpieczeństwa, które czynią hiszpańskeigo SUV-a , jednym z najbezpieczniejszych i najbardziej komfortowych pojazdów w segmencie są m.in.:

– predykcyjny tempomat adaptacyjny (ACC),
– asystent podróży z asystentem jazdy w korku (Travel Assist),
– system monitorowania martwego pola Side Assist z funkcją wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego Exit Assist,
– inteligentny asystent bezpieczeństwa Emergency Assist,
– sygnalizacja o zbliżającym się pojeździe w czasie wysiadania Exit Warning,
– asystent świateł drogowych High Beam Assist,
– system kamer 360 z widokiem z góry.

Ponadto gamę zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy wzmocniono przez integrację siedmiu poduszek powietrznych, w tym standardowej czołowej poduszki powietrznej. Już na liście wyposażenia standardowego Terramar znajdziemy wszystko, co kierowcy potrzebne, by czuć się bezpiecznie i komfortowo za kierownicą.

Terramar pojawia się w polskim cenniku w wersjach: Terramar, Terramar VZ i limitowanej do 1337 egzemplarzy Terramar America’s Cup. Pierwsza zaczyna się od 173.800 zł, druga od 229 892 zł, a limitowana wersja to wydatek przynajmniej 240 600 zł.

Podczas premiery producent poinformował, że już można zamawiać swojego wymarzonego Terramar. Pierwsze dostawy nowego SUV-a w rodzinie modeli CUPRA przewidziano na listopad tego roku. Ponadto podziękował za współpracę przy tworzeniu tego wyjątkowego projektu siostrzanej marce Audi.

SUV Terramar
foto: materiały prasowe producenta

 

Przeczytaj również