BYD udziela licencji na produkcję akumulatorów LFP Blade. Klientem jest dostawca GM, Forda i Stellantis

BYD podpisało umowę, w ramach której dostarczy swoje ogniwa typu blade firmie BorgWarner. To dostawca branży motoryzacyjnej, którego klientami jest m.in. GM, Ford i Stellantis.

BYD blade battery
Podaj dalej

To strategiczna umowa, która pozwoli wykorzystać ogniwa BYD markom w Europie i obu Amerykach

Firma BorgWarner Inc. ogłosiła zawarcie strategicznej umowy z FinDreams Battery. To spółka zależna BYD Company Limited. Kontrakt obejmuje produkcję akumulatorów z fosforanem  (LFP) do pojazdów użytkowych.

W ramach umowy BYD dostarczy ogniwa typu blade firmie BorgWarner, a ponadto uzyska ona także prawa własności intelektualnej do wykorzystania procesu projektowania i produkcji akumulatorów FinDreams. Nie jest tajemnicą, że trafią one do klientów firmy w Europie i obu Amerykach. Wśród klientów BorgWarner są firmy GM, Ford i Stellantis Czas trwania umowy obejmuje okres ośmiu lat. Czytaj także: Nowy SUV marki BYD pojawił się na ulicach. Ten pojazd w kamuflażu to luksusowy fastback

„Chemia akumulatorów LFP  to ekscytująca technologia, która staje się coraz ważniejsza na całym świecie ze względu na konkurencyjność kosztową. Zaobserwowaliśmy zwiększone zapotrzebowanie naszych klientów na pakiety z ogniwami LFP” – powiedział Frédéric Lissalde, prezes i dyrektor generalny BorgWarner. „Wierzymy, że FinDreams Battery jest właściwym wyborem dla BorgWarner w tym obszarze, dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu i sukcesom w akumulatorach LFP dla sektora mobilności w Chinach i Europie. Jesteśmy podekscytowani możliwością współpracy nad opracowaniem najnowocześniejszej technologii ogniw i akumulatorów, aby jeszcze bardziej elektryzować ten segment rynku”.

BYD-Blade-Battery-pc
BYD-Blade-Battery-pc

BorgWarner podpisała także umowę z innym chińskim producentem

Firma BorgWarner jest bardzo aktywna w Chinach. Posiada 11 zakładów produkcyjnych. W zeszłym tygodniu ogłosiła rozpoczęcie produkcji silników elektrycznych do Xpeng X9 MPV . Jak informuje CNC, ten sam silnik elektryczny trafi do nowego tajemniczego sedana klasy B firmy Xpeng. Produkcję zaplanowano na trzeci kwartał 2024 roku.

BorgWarner będący także dostawcą elektrycznych modułów napędowych (eDM) dla chińskiej spółki joint venture Aiways i Forda z JMC w dniu 8 lutego podpisał umowę z innym wiodącym chińskim producentem OEM. Tym razem na wyposażenie swojego podwójnego falownika z funkcją boost dla platform pojazdów hybrydowych typu plug-in (PHEV) i pojazdów o zwiększonym zasięgu elektrycznym (EREV).

Chociaż BorgWarner nie ujawnił nazwy chińskiego producenta OEM, to jak przypuszcza portal CarNewsChina, jest to Great Wall Motor (GWM). Zawarcie obu umów ma strategiczne znaczenie dla firmy w obliczu rosnącego zapotrzebowania na zastosowanie nowoczesnych akumulatorów w postępującej elektryfikacji. Partnerstwo z BYD i GWM daje firmie BorgWarner możliwość oferowania swoim klientom różnorodnych i elastycznych opcji. To zaś przyczyni sie do szybszej elektryfikacji rynku samochodów. Czytaj także: 25 lutego BYD wprowadza na rynek swój nowy supersamochód. Czy przyjedzie do Europy z mocą 1300 KM?

Przeczytaj również