BYD sięga po doświadczonego menedżera Stellantis. Szykuje wielki przełom i wyjście z niszowych marek w Europie

Europa to trudny rynek, jeśli chodzi o przemysł motoryzacyjny. Chińskie marki, chociaż już rozpoznawalne jak np. BYD wciąż mimo atrakcyjnej oferty pozostają w cieniu europejskich konkurentów. Nic dziwnego, że sięgają po wsparcie w postaci osiągających sukcesy europejskich menedżerów.

BYD SEAL logo
Podaj dalej

BYD zamierza zostać gwiazdą wśród marek w Europie

Chiński BYD uznaje, że dobra strategia i dobre produkty na europejski rynek nie wystarczają, by podbić słupki sprzedaży. Sięga zatem po kogoś, kto zna ten skomplikowany rynek i ma na swym koncie znaczące osiągnięcia, jako menedżer. Na pewno trudno o lepszego kandydata jak country manager koncernu StellantisMaria Grazia Davino.

46-letni Neapolitanka cieszyła się dobrą reputacją w koncernie, a ostatnio jako Dyrektor regionalny Stellantis UK poradziła sobie z problemami koncernu w Wielkiej Brytanii, przeciągając na swoją stronę dealerów. Jej zaletą, jako cenionego menedżera jest na pewno mówienie o problemach wprost. Tak było m.in. w przypadku wprowadzenia modelu agencyjnego w UK i w rezultacie przesunięcie terminu startu na 2026 rok.

BYD zdecydował się zatem zatrudnić menedżera, który bardzo dobrze zna europejski rynek i pokazał, że potrafi sobie radzić z problemami. Teraz Maria Grazia Davino otrzymuje nowe zadanie- wyprowadzić BYD z niszy w Europie.

dyrektor regionalny na europe BYD Maria Grazia Davino
Dyrektor regionalny na Europe BYD Maria Grazia Davino, foto: materiały prasowe producenta

Maria Grazia Davino od 1 grudnia zostaje dyrektorem zarządzającym marki

Pochodząca z Neapolu Maria Grazia Davino, która karierę rozpoczęła od marki Lamborghini, od 1 grudnia 2024 r., wesprze europejski biznes BYD. Chiński producent oczekuje, że tak doświadczony dyrektor regionalny znacząco podbije sprzedaż w Polsce, Niemczech, Czechach, Austrii i Szwajcarii.

Znajomość regionalnego know-how na pewno się przyda w budowaniu mostów, którymi marka dotrze do swoich europejskich klientów. Niezbędna w tym celu jest na pewno większa świadomość marki, zaufanie i pozycja na rynku. BYD doskonale zdaje sobie z tego sprawę.

Chiński producent, który na krajowym rynku zajmuje zaszczytne wysokie miejsce, jest nieco rozczarowany wynikami sprzedaży na Starym Kontynencie. Mówiąca w czterech językach Davino zamierza zbudować mosty i dokonać przełomu. BYD nie chce bowiem pozostawać w strefie nieznanych marek. Chce być gwiazdą, cieszącą się zarówno wśród Chińczyków i Europejczyków zaufaniem i uznaniem.

Chiński producent ma już w polskich salonach trzy uznane modele: Dolphin, Seal oraz Seal U. To jednak zaledwie wycinek bogatej oferty producenta. Trzeba pamiętać, że chiński holding jest także właścicielem takich marek jak Denza czy Yangwang.

Stella Li, wiceprezes wykonawczy BYD, powiedziała:

„Jesteśmy podekscytowani, że możemy powitać Marię Grazię w naszym zespole. Jej bogate doświadczenie i wizjonerskie przywództwo będą miały kluczowe znaczenie, gdy będziemy nadal się rozwijać i wprowadzać innowacje w europejskim krajobrazie motoryzacyjnym”.

źródło: Bloomberg

Przeczytaj również