Nowe SUV-y z rodziny Song Plus sprzedane w ilości ponad miliona sztuk
W sobotę, 20 lipca BYD ogłosił, że łączna sprzedaż samochodów napędzanych przez nowe źródła energii BYD Song Plus przekroczyła 1 milion egzemplarzy. Tym samym marka BYD zbudowała SUV-a, który po raz pierwszy osiąga tak spektakularny wynik w Chinach w tak krótkim czasie. Wystarczyły 3 lata od wprowadzenia modeli na rynek.
Na taki skumulowany wynik zapracowały dwie wersje SUV-a: DM-i (hybryda typu plug-in) i czysto elektryczną. Obie z linii produktów BYD Dynasty.
Wiadomo, że 3 stycznia 2024 roku, w fabryce BYD Auto w Xi’an z linii produkcyjnej zjechał 800 000 egzemplarz BYD Song Plus Champion Edition. W tym samym czasie BYD twierdził, że seria ta zdobyła mistrzostwo sprzedaży hybrydowych SUV-ów typu plug-in przez dwa i pół roku z rzędu.
Nowy Song PLUS DM-i 2025 zostanie wprowadzony na rynek w Chinach 25 lipca. Według Zhanga Zhuo, dyrektora generalnego działu sprzedaży BYD Auto Ocean Network, nowy Song PLUS DM-i będzie wyposażony w technologię DM piątej generacji. W nowym modelu zastosowano m.in. 19-calowe koła ze stopu aluminium o niskim oporze powietrza, ulepszono reflektory i zastosowano emitujące światło LOGO z tyłu.
Jeśli chodzi o moc, to nowy BYD Song PLUS 2025 jest wyposażony w wolnossący silnik o pojemności 1,5 l o mocy 74 kilowatów oraz silnik elektryczny o maksymalnej mocy 160 kilowatów. BYD skorzysta z tych samych baterii Blade o pojemności 18,3 kWh i 26,6 kWh, co obecny model. Oczekuje się, że oszczędność paliwa w przypadku nowego samochodu będzie zaskakująco niska.
Co składa się na tak olbrzymią popularność BYD Song Plus?
Nie jest tajemnicą, że stwierdzenie, iż elektryczny BYD Song Plus jest tańszy od modelu spalinowego, nie mija się z prawdą. Dla dbających o budżet to ważna kwestia.
Hybrydowy SUV BYD Song Plus DM-i w porównaniu z innymi pojazdami paliwowymi ma świetną cenę. Po drugie zużycie paliwa jest na doskonałym niskim poziomie. Ponadto da się go utrzymać nawet przy niskim poziomie naładowania akumulatora. Podróżowanie na dalekich dystansach jest zatem bezstresowe i nie wiąże się z dużymi wydatkami.
BYD wykonał świetną robotę także, jeśli chodzi o przestrzeń w samochodzie. Wewnątrz jest dużo miejsca zarówno nad głowami, jak i na nogi. Pojemność bagażnika osiągnęła pojemność 574 l, która po złożeniu siedzeń wzrasta do 1500 l.
Jeśli chodzi o wyposażenie, to BYD Song Plus nie ma czego się wstydzić. To jednak wyjątkowa wydajność przyciąga klientów chętnych na zakup chińskiego SUV-a. Nowe wydanie Byd Song PLUS DM-i i BYD SONG L DM-i, które trafi do katalogu producenta, niewątpliwie zaspokoi oczekiwania szerszej grupy klientów. Oczekuje się, że napęd hybrydowy typu plug-in w nowym SUV-ie pozwoli mu stać się ulubieńcem na rynku. Dodanie nowej technologii jeszcze bardziej poprawi zużycie paliwa i osiągi.
Dla BYD sprzedaż miliona egzemplarzy SONG PLUS to dopiero rozgrzewka. Producent ma nadzieję, że wprowadzenie kolejnych nowych modeli wysokiej jakości i opłacalnych SUV-ów umocni jego pozycję.