BYD i MG znacznie się wzbogacą w 2025 roku. Wchodzą do najpotężniejszego biznesu na świecie

Nie jest tajemnicą, że roczne sprawozdania finansowe BYD i MG za 2023 r. były więcej niż zadowalające. Zwłaszcza pierwsza azjatycka marka może mówić o spektakularnym sukcesie, bo zaledwie o włos przegrała z amerykańskim gigantem Teslą. Strategia obu marek nie pozostawia wątpliwości, że rekordy są jeszcze przed nimi.

MG 4 elektryczny samochód numerem jeden w Grecji
Podaj dalej

BYD i MG mimo skomplikowanej misji są skazane na sukces

Producenci z Azji BYD i MG są kojarzeni głównie z samochodami elektrycznymi. Te bez wątpienia pozwoliły im odnieść sukces w ciągu minionego roku. Obaj producenci dopiero się rozkręcają w Europie, więc ich sytuacja jest bardziej skomplikowana niż tych rozpoznawanych na Starym Kontynencie marek. Co prawda MG ma rodowód brytyjski i nie jest zupełnie nieznaną marką, ale jeśli o Europę to jej misja dopiero nabiera rozpędu.

Azjatyccy producenci, choć mogą zaliczyć 2023 rok do udanych, to zamierzają odnieść jeszcze większy sukces pod koniec 2025 roku. To wtedy spodziewają się prawdziwych rekordów. Wbrew pozorom strategia obu producentów nie polega tylko na sprzedaży większej liczby samochodów. Co jest więc kluczem do najpotężniejszego biznesu na świecie? Rozpoznawalność. NIE PRZEGAP: Marka BYD rusza z ekspansją na Europę. Węgierska fabryka pozwoli jej wgrać z Teslą i MG?

BYD partnerem UEFA EURO 2024
BYD partnerem UEFA EURO 2024

Na początek partnerstwo BYD i UEFA w 2024 roku

BYD patrzą na jego rachunek zysków i strat już może zacierać ręce. Producent bardzo dobrze wie jak rozdać karty, by wszyscy potencjalni klienci wiedzieli, kim jest. Właśnie zaangażował się w jeden z najpotężniejszych biznesów na świecie: piłkę nożną. Zyska na tym nie tylko pieniądze, ale także rozpoznawalność i klientów. Co ważne, Euro 2024 należy tylko i wyłącznie do BYD.

Marka już zaznacza swoją obecność w Niemczech. Instaluje wystawy i salony w pobliżu kluczowych lokalizacji niemieckiego koncernu Volkswagena. BYD wie, że to jego główny konkurent na europejskim rynku. Dlatego już w 2023 roku posiadał przedstawicielstwa swojej marki w blisko dwudziestu krajach. Teraz zamierza rozświetlić swoje komercyjne hasło Build Your Dreams i paradować swoimi modelami w Niemczech. Rozpoznawalność zapewnią mu również liczne akcje promocyjne, które podniosą świadomość przyszłych klientów, co do asortymentu marki. Czytaj także: BYD oficjalnym partnerem UEFA EURO 2024 w zakresie e-mobilności

Byd Atto 3 SUV EV kierownica
Byd Atto 3 SUV EV fot. Magdalena Hajduk

MG Motor podpisało umowę partnerską z Bayer 04 Leverkusen

MG Motors też znalazło sposób, by zaistnieć w piłkarskim biznesie. Wkroczyło w 2024 rok jako oficjalny motoryzacyjny partner lidera Bundesligi. Producent modeli tj. MG Marvel R Electric, MG4 Electric i MG5 Electric, stanie się ważnym wsparciem dla Bayer 04.

„Z przyjemnością witamy MG Motor, silną markę z branży motoryzacyjnej, w klubie sponsorów. Bayer 04 i MG Motor stale rozwijają nowe, progresywne podejścia we własnym środowisku rynkowym, aby móc działać i być przygotowanym na przyszłość” – mówił Markus Breglec, dyrektor ds. marketingu i innowacji. „Podejście do innowacji i zrównoważonego rozwoju wzmacnia nasze wzajemne zaufanie i dążenie do wypełnienia partnerstwa życiem”.

Philipp Hempel, wiceprezes ds. sprzedaży w MG Motor Germany, również widzi ogromne możliwości na przyszłość w połączeniu z Werkself:

„Bayer 04 Leverkusen i MG Motor Germany to partnerzy, którzy moim zdaniem wyjątkowo dobrze do siebie pasują”, mówi Hempel. „Obaj są w czołówce, obaj mają innowacyjne pomysły. Dla nas jednym z nich jest elektromobilność, a ludzie odpowiedzialni za Bayer 04 Leverkusen będą mogli przekonać się, jak dobrze sprawdza się ona w codziennym życiu na początku drugiej połowy sezonu. Nie możemy się doczekać wspólnej pracy”.

Rok 2024 jest bardzo ważny dla drużyny Bayer 04 Leverkusen. Klub będzie obchodził 120. rocznicę powstania. MG Motor również świętuje ważną rocznicę – 100 lecie istnienia. Nazwa MG pochodzi bowiem od Morris Garages, dealera samochodów marki Morris w Oksfordzie działającego od 1924 r. W związku z tym partnerzy mają co świętować.

Prawa MG Motor obejmują m.in. integrację z odpowiednią dla telewizji reklamą obwodową LED podczas meczów na BayArena. To świetny sposób na reklamę i dostarczenie klientom najświeższych informacji o marce. Ponadto MG Motor skorzysta z prawa do promocji pojazdów realizowanych w ramach domowych meczów Bundesligi. Chiński producent otrzymuje od Bayer 04 także usługi hotelowe oraz dostęp do biletów VIP.

Reasumując, zarówno BYD, jak i MG Motor wykonały mistrzowski manewr biznesowy. Nie dość, że przełoży się na dochody, to w nadchodzących latach pozwoli rozszerzyć działalność we wszystkich zakątkach Starego Kontynentu. Czytaj także: MG zaliczyło udany debiut w Grecji. Jeden z modeli to numer jeden 2023 roku w swojej kategorii

Przeczytaj również