Schubert Motorsport w BMW M4 GT3 nadaje tempo w sesjach testowych
W dniach 26-28 kwietnia odbyły się cztery sesje testowe przed nowym sezonem DTM. Na historycznym torze w Badenii-Wirtembergii tempo nadawało BMW M4 GT3. W efekcie zajęło, aż trzy czołowe pozycje przed Porsche, które znalazły się na czwartej i piątej pozycji.
Nie da się ukryć, że Rene Rast czuje się za kierownicą BMW M4 GT3 od Schubert Motorsport, tak samo dobrze, jak za kierownicą Audi RS5 DTM. Jego BMW tradycyjnie z numerem 33 ustanowiło najlepszy czas 1:37,077 s. Tym samym trzykrotny mistrz DTM wyprzedził swoich kolegów z zespołu Schubert Motorsport, Sheldona van der Linde i Marco Wittmanna.
„Idzie dobrze, ale to nic nie znaczy. W zasadzie pobiliśmy czasy z zeszłego roku, ale jestem pewien, że pozostali mogą się poprawić. Udało nam się ukończyć nasz program, wykonać długie i krótkie przejazdy oraz pracować nad konfiguracją. Rok temu przesiadłem się na BMW i już znam to auto. Wszystko wydaje się bardzo naturalne” – wyjaśnił Rene Rast.
Sheldon van der Linde (ZA), który w 2022 roku wygrał popularną serię wyścigów, zajął drugą pozycję. Tuż za nim uplasował się dwukrotny zdobywca tytułu Marco Wittmann (Fürth). Tym samym testowy weekend pokazał dominację BMW z zespołu Schubert Motorsport. Zespoł zakończył dwudniowe testy DTM na trzech pierwszych miejscach.
Zespół Manthey EMA jest zadowolony z doskonałej formy Ayhancana Güvena (TR), który znalazł się ze swoim Porsche 911 GT3 na czwartej pozycji. Aktualny mistrz DTM, 26-letni Thomas Preining (A) zajął piąte miejsce, pokazując, że jest bardzo dobrze przygotowany na początek sezonu.
Dziesięć zespołów powalczy o tytuł mistrza DTM 2024 roku
Ten rok jest wyjątkowy dla serii Deutsche Tourenwagen Masters. Obchodzi ona bowiem 40-lecie swojej działalności. Z okazji jubileuszu przewidziano wiele atrakcji sportowych. Na przykład, na wyjątkową podróż w czasie mogą liczyć kibice serii DTM na torze Norisring w Norymberdze (5–7 lipca). Wtedy oprócz zaplanowanego wyścigu będzie można podziwiać samochody i kierowców z czterdziestu lat historii DTM.
Na polu DTM Classic pojawi się wiele klas samochodów ze świata wyścigów GT i samochodów turystycznych. Oprócz dawnych samochodów startujących w serii w latach 1984–1996 i ponownie od 2000 r., pojawią się inne perełki. To samochody Grupy 5 z Niemieckich Mistrzostw Wyścigów Motorowych (1976–1981) i Mistrzostw Samochodów Super Touring (1994–1999).
O tytuł tegorocznego mistrza powalczy 10 zespołów i 20 kierowców. Ścigać się będzie siedem marek. Oprócz BMW M4 GT3 i Porsche 911 GT3 R w 16 emocjonujących wyścigach zobaczymy: Mercedesa AMG GT3, Ferrari 296 GT3, McLarena 720S GT3 oraz Lamborghini Huracan GT3Evo2 oraz Audi R8 LMS GT3. Dlatego fani benzyny mogą liczyć na moc doskonałych wrażeń. Czytaj także: DTM 2024 startuje 26 kwietnia. Bilety na otwarcie sezonu rozchodzą się w ekspresowym tempie