Nowa generacja BJ30 od BAIC Motor zachowuje rodzinny styl marki „Beijing”
Nowa generacja BJ30 firmy BAIC Motor oficjalnie zjechała z linii produkcyjnej. Model przyjmuje najnowszy język projektowania i dysponuje większym rozmiarem nadwozia.
Długość, szerokość i wysokość nadwozia nowego samochodu BAIC Motor wynoszą odpowiednio 4730/1910/1757 (1790) mm. To więcej niż w obecnym BJ30. Rozstaw osi wynosi 2820 mm, to więcej niż oferują niektóre średniej wielkości SUV-y.
Przód zachowuje styl pięciu „otworów”, ale przednią kratkę wlotu powietrza przekształcono w „pięciootworowy pas świateł do jazdy dziennej z gwiazdami” i owinięto go w przezroczystą powłokę.
Terenowy wygląd podkreśla kwadratowy kształt z poziomymi i pionowymi liniami po bokach oraz czarne nadkola i czarne listwy ozdobne. Kąt natarcia BJ30 wynosi 25°, kąt zejścia 30°, kąt rampowy wzdłużny 21°, zaś maksymalny prześwit wynosi 215 mm. Nie jest to jednak profesjonalny model terenowy. BJ30 jest pozycjonowany jako „samochód lekko terenowy”.
Hybrydowy napęd pozwala, by model przyspieszał do setki w 6 sekund
Jeśli chodzi o układ napędowy BJ30, nowy samochód jest wyposażony w benzynowo-elektryczny układ hybrydowy o kompleksowym zasięgu 1000 kilometrów. Silnik spalinowy 1,5 turbo ma moc 116 kW i 235 Nm.
System hybrydowy oferuje moc maksymalną 301 kW, maksymalny moment obrotowy 685 Nm i czas przyspieszania od 0 do 100 km/h w 6 sekund. Co wydaje się stosunkowo powolne przy takiej mocy.
Jeśli chodzi o wnętrze, to BJ30 wyposażono w kombinację dwóch ekranów 10,25 cala + 14,6 cala. Wylot klimatyzacji ma podłużną konstrukcję, co dodatkowo wizualnie zwiększa szerokość wnętrza samochodu. Tylne siedzenia nowego BJ30 można złożyć na płasko, co zwiększy przestrzeń bagażową.
Nowy Beijing BJ30 trafi na chiński rynek samochodowy w drugim kwartale, a jego podstawowa cena wyniesie około 120 000 juanów (niecałe 168 000 zł). Jak informują chińskie portale, nowy samochód będzie w przedsprzedaży podczas Salonu Samochodowego w Pekinie. Galeria samochodu dostępna jest poniżej.
źródło: Autohome, WRC Media
Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.