Sztandar sławy zmodernizowanego S3 nadal będzie powiewał
Audi S3 w ciągu 25 lat swojego istnienia okazał się najbardziej kompletnym hot hatchem w świecie motoryzacji. Modernizacja modelu gwarantuje, że sztandar jego sławy będzie powiewał znacznie dłużej.
Zmodernizowane S3 to nie tylko kosmetyczne poprawki wizualne, ale także lepsze osiągi i nowoczesne wyposażenie oparte na zdobyczach technologii producenta. Audi S3 dostępne w wersji Sportback i sedan dziś z całą powagą prezentuje wachlarz swoich możliwości. Jego nadwozie jest teraz bardziej dynamiczne i sportowe niż wcześniej.
To zasługa zarówno silnika, jak i siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów S-Tronic, którą zestrojono pod kątem bardziej sportowego charakteru. Zmiany objęły także stały napęd na cztery koła quattro, który wyposażono w elektronicznie sterowane sprzęgło na każdej osi.
Znany z modelu RS 3, rozdzielacz momentu obrotowego teraz trafia do zmodernizowanego S3. To zwiększa zarówno zwinność, jak i stabilność samochodu. Technologia rozdzielacza momentu obrotowego wykorzystuje elektronicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe na każdym wale napędowym, aby optymalnie rozdzielić moment obrotowy między tylne koło po wewnętrznej i zewnętrznej stronie zakrętu – w zależności od sytuacji na drodze i wybranego trybu Audi drive select.
Trybów jazdy jest teraz w S3 sześć. Producent oprócz znanych nam ( auto, comfort, dynamic, individual, efficiency) oferuje kolejny dynamic plus. Teraz czterocylindrowy silnik benzynowy 2.0 TFSI przeprojektowanego Audi S3 generuje moc 333 KM, czyli o 23 więcej niż wcześniej. Maksymalny moment obrotowy osiąga 420 Nm/2100–5500 obr./min. To o 20 Nm więcej w porównaniu do poprzedniej wersji.
Audi S3 przyspiesza do setki w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalną elektronicznie ograniczono do 250 km/h. Zmiany jednak nie obejmują jedynie osiągów modelu. W ulepszonej wersji modelu S3 znalazły się większe wentylowane tarcze hamulcowe na przedniej osi. Nowe są także dwutłoczkowe zaciski z przodu.
To najnowocześniejsza wersja Audi S3 pod względem technologii oświetlenia i designu
W ramach ponownego zdefiniowania ogólnego asortymentu producent zdecydował, że bardziej sportowa wersja luksusowego małego i średniego modelu otrzyma do czterech różnych sygnatur świateł do jazdy dziennej. Po raz pierwszy można je wybierać w tym modelu, dzięki temu w dowolnym momencie zmieniają wyraz modelu. Światła są wykonane w technologii LED lub LED Matrix, w zależności od poziomu wyposażenia.
Wizualnie Audi S3 ma nową sześciokątną, bezramową ramę Singleframe o nowej konstrukcji. Jest płaska i szerszą, a elementy stylistyczne w kształcie litery L podkreślają obszerną osłonę chłodnicy modelu. Projektując efektowny przedni spojler z dwoma pionowymi rozpórkami, producent czerpał inspirację ze sportów motorowych. Nowy zderzak, podzielono na dwie części dla podkreślenia specyficznego wyglądu S.
Opcjonalny układ wydechowy Performance zapewnia pełniejszy dźwięk, wyposażono go w tytanowy tłumik. Sportowy dyfuzor ma dobrze znany nam układ podwójnych końcówek.
Nadwozie odnowionego S3 jest dostępne w nowych kolorach: District Green, Ascari Blue, Progressive Red. Po raz pierwszy kolor Daytona Grey jest również dostępny w wykończeniu matowym.
Wnętrze zmodernizowanego S3 także przeszło wiele modyfikacji
Wewnątrz odświeżony model różni się nowym projektem dźwigni zmiany biegów i otworów wentylacyjnych, nowym oświetleniem wnętrza. Po modernizacji modelu konsola środkowa i uchwyt na kubek teraz wyposażono w oświetlenie konturowe. Spłaszczona u dołu, trójramienna, sportowa, konturowa kierownica skórzana jest wyposażona w przyciski wielofunkcyjne i nowe, chromowane manetki. Ponadto sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i wyraźnymi podparciami bocznymi zapewniają lepsze trzymanie boczne.
Centralny ekran dotykowy ma przekątną 10,1 cala, co poprawia ogólny cyfrowy obraz „wirtualnego kokpitu Audi”, który jest elementem standardowego wyposażenia. Tak jak indukcyjna ładowarka. System multimedialny MMI zapewniają lepszą grafikę i więcej aplikacji. Nawet po zakupie pojazdu online za pośrednictwem aplikacji myAudi można dodać łącznie pięć indywidualnych funkcji informacyjno-rozrywkowych i komfortowych.
Tak przeprojektowane Audi S3, które w podstawowej wersji posiada 18-calowe koła i opcjonalnie 19-calowe koła, przyjedzie do salonów w drugim kwartale 2024 roku. Cena podstawowa zaczyna się od kwoty 55 600 euro. Galeria modelu poniżej.