Audi A3 allstreet zyskuje mocny atut zmodernizowaną gamą napędów
Niemiecki kompakt po tym, jak Audi przeprowadziło lifting, pojawiło się w cennikach w wariancie z większym prześwitem i solidnym wyglądem. Odnowione A3 allstreet oprócz dodatkowo zwiększonego o 3 cm prześwitu może się pochwalić dodatkowymi zabezpieczeniami nadwozia, które nadają mu solidniejszy wygląd, specjalnymi felgami i rozszerzonym wyposażeniem standardowym, co pomoże mu w walce z modnymi ostatnio crossoverami.
Zmodernizowane nadwozie to niejedyne zmiany. Audi A3 allstreet ma teraz nowe technologie i materiały we wnętrzu, a także zaktualizowaną gamę silników. Po liftingu jest na początek dostępne z dwoma silnikami. Pierwszy wariant nazwany 35 TFSI ma 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 150 KM i wyposażony w technologię miękkiej hybrydy. Współpracuje z manualną lub automatyczną skrzynią biegów i obiecuje spalanie na poziomie 5-5,3 l/ 100 km. Drugi 35 TDI, to 2,0-litrowy diesel o mocy 150 KM, także współpracujący z automatyczną skrzynią biegów deklaruje tak samo niskie zapotrzebowanie na paliwo.
Prawdziwym asem w rękawie będzie wersja hybrydowa typu plug-in. Zapewnia nie tylko znacznie większy zasięg, ale także większą moc. Zasięg elektryczny w cyklu WLTP wzrósł do 143 kilometrów. Korzystanie z auta w trybie elektrycznym stanie się wygodniejsze, jeśli wiemy, że uzupełnienie zapasów energii od 10 do 80% zajmie nam mniej niż pół godziny. Audi A3 PHEV ma możliwość ładowania prądem stałym na stacjach szybkiego ładowania i z mocą do 50 kW. Taka wersja bliżej crossovera będzie więc najbardziej atrakcyjna dla tych, którzy cenią oszczędności bez rezygnacji z mocy.
Jakie jeszcze jest odnowione A3 allstreet?
Wygląd zewnętrzny i nowe napędy to nie wszystko. Wnętrze trójki także doczekało się kilu istotnych poprawek.
Gama wyposażenia standardowego doczekała się dłuższej listy. Oprócz trójramiennej skórzanej kierownicy obejmuje ona klimatyzację, oświetlenie otoczenia i przedni środkowy podłokietnik. Standardowe oświetlenie wnętrza pojawia się w postaci akcentów w drzwiach i przestrzeni na nogi. Opcjonalnie elementy oświetleniowe obejmują podświetlenie konturowe na tablicy rozdzielczej i progach.
Ponadto po raz pierwszy w modelu możliwe jest wybieranie i przełączanie między czterema różnymi cyfrowymi sygnaturami świateł dziennych w systemie MMI. Cyfrowe światła dzienne w reflektorach LED i Matrix LED tworzą 24 segmenty pikselowe w trzech rzędach na górnej krawędzi. Dodatkowo te drugie, które A3 allstreet zawsze wykorzystuje w połączeniu ze światłami tylnymi LED, mają wbudowane dynamiczne kierunkowskazy, światła na każdą pogodę w dolnym module obudowy reflektora oraz dynamiczną funkcję coming home/leaving home.
O 15 mm wyższe niż standardowe zawieszenie w A3 podnosi komfort wsiadania i wysiadania z pojazdu. Ponadto gwarantuje lepszą widoczność 360 stopni dzięki nieco wyższej pozycji za kierownicą. Kierowca nowego A3 allstreet ma w standardzie oprócz radia cyfrowego DAB+, wyświetlacz dotykowy, wirtualny kokpit Audi oraz indukcyjną ładowarkę do smartfonów. Ponadto bez dopłaty może A3 allstreet oferuje porty ładowania USB-C w konsoli środkowej oraz dwa dodatkowe porty z tyłu.
Ile zapłacimy za odnowione A3 w stylu crossovera?
Zamówienia na odnowione Audi A3 allstreet można już składać. Wersja benzynowa dostępna z manualną i automatyczną skrzynią biegów zaczyna się odpowiednio od 141 900 i 150 900 zł. Zakup wersji z silnikiem wysokoprężnym to wydatek 166 100 zł.
Trzeba wiedzieć, że prędkość maksymalna w ostatniej i pierwszej opcji wynosi 218 km/h. Audi przewidziało bezpłatny Promocyjny Pakiet Przeglądów Serwisowych na 3 lata/90 tysięcy km dla klientów wznawiających umowę Audi Perfect Lease.
W niedalekiej przyszłości A3 allstreet PHEV będzie najlepszą opcją dla tych, którzy chcą oszczędnego modelu z większym prześwitem i solidnym wyglądem.