MG wróciło z dalekiej podróży
Mające aż 100-letnie korzenie MG było o krok od pójścia w zapomnienie, ale po brytyjski brand schylili się Chińczycy. Koncern SAIC sprawił, że marka ma teraz technologie i ceny, obok których w Europie nie można przejść obojętnie. Przystępne stawki błyskawicznie docenili m.in. polscy klienci. Rok temu pisaliśmy, że licznik nowych MG w Polsce przekroczył tysiąc egzemplarzy. Teraz takie wyniki polscy dealerzy robią w niecały miesiąc, dzięki czemu licznik przekroczył już 10 000 sztuk.

„Sprzedaż na poziomie dziesięciu tysięcy egzemplarzy w blisko półtora roku od premiery to dla nas ogromny sukces. Z radością obserwujemy jak Polacy przyjęli markę MG – jako nowoczesną, bezpretensjonalną i oferującą realną wartość w swojej klasie. Dzisiejsze wydanie MG HS Excite w Olsztynie to dla nas nie tylko kolejna sprzedaż, ale również symbol rosnącego zaufania klientów do naszej marki.” – powiedział Lin Peng, General Manager SAIC Motor Poland.
Jubileusz w Olsztynie
Dziesięciotysięcznym modelem w Polsce okazał się bestsellerowy SUV tej marki (wśród Polaków), czyli HS. Szczęśliwy nabywca odebrał auto w wersji wyposażenia Excite w olsztyńskim salonie MG Fiedorowicz. W symbolicznym przekazaniu SUV-a wzięli udział nie tylko przedstawiciele salonu, ale i centrali SAIC Motor Poland. Co warte podkreślenia, województwo warmińsko-mazurskie jest jednym z tych, w których MG rośnie najszybciej ze wszystkich marek.

„Pragniemy serdecznie pogratulować nabywcy nowego MG HS i jednocześnie podziękować za zaufanie wszystkim kierowcom, którzy zdecydowali się na zakup w naszym salonie. Niezmiernie cieszymy się, że jubileuszowy egzemplarz tego modelu został wydany właśnie u nas w Olsztynie. Z dumą przekazujemy klucze do dziesięciotysięcznego modelu i życzymy kierowcy przyjemnej i bezpiecznej jazdy.” – podkreślił Adam Fiedorowicz, Prezes Grupy Fiedorowicz Olsztyn.
W marcu padł rekord
Jak pokazują statystyki, MG stale rozpędza się na naszym rynku. Pierwszy kwartał 2025 r. udało zakończyć się z liczbą 3 049 rejestracji, co dało miejsce w Top 15 polskiego rynku z udziałem 2,15 proc. Marzec był wyjątkowo dobrym miesiącem, bo klienci zarejestrowali rekordowe 1 248 szt. Chiński producent był popularny zwłaszcza wśród klientów indywidualnych, wśród których HS zajął 7. miejsce. W pokonanym polu zostawił takie modele jak Renault Captur czy Skoda Kamiq.