Zimowy finał WRC? Michelin będzie gotowy

Grudniowy termin finału WRC we Włoszech może przynieść różne niespodzianki pod względem pogody. Michelin nie chcąc „pozostać na lodzie” postanowił, że załogi podczas Rally Monza będą mogły korzystać również z zimowych opon

Zimowy finał WRC? Michelin będzie gotowy
Podaj dalej

O ile na odcinkach zorganizowanych na kultowym torze śniegu raczej nie będzie, o tyle część prób zaplanowano w Alpach Bergamskich. Oczywiście przepisy WRC zezwalają na użycie maksymalnie trzech mieszanek opon w rajdzie asfaltowym: miękkiej i twardej na suche warunki i ogumienia deszczowego. Menedżer rajdowy Michelina: Arnaud Remy, powiedział jednak, że marka chce być gotowa na każde warunki.

Czytaj też: Elfyn Evans nie porównuje się do legendy Colina McRae

Wyjaśniliśmy FIA, jakie obawy mają zespoły co do sobotnich odcinków. Mając to na uwadze, zabierzemy ze sobą opony zimowe. Będzie to ogumienie bez kolców. Możliwe, że przyjadą z fabryki i wrócą do niej bez wypakowywania z ciężarówki. To nasz ostatni rajd i nie chcemy ryzykować. Nie ma znaczenia, czy użyjemy ich. Musimy je mieć, byśmy mieli możliwości – mówił Remy dla DirtFisha.

– Super miękka mieszanka, którą używany na Monte Carlo, w znacznie większym stopniu jest związana z temperaturami. Działa, gdy jest sucho, ale bardzo zimno. Nie spodziewamy się tego w Monzy. Różnice między średnią i twardą mieszanką nie są tak duże. Monza to ostatnia runda sezonu i sensowne jest zabranie tych opon i zimowej. Będziemy gotowi – dodał.

Remy zaznaczył także, że szutrowe łączniki, które mogą być wykorzystywane podczas rajdu, nie wpłyną na pracę ogumienia: – Nie zapominajmy, że nasze opony są używane na Panzerplatte w Niemczech. Patrzymy na szuter jak na duże zabrudzenie na drodze. Na niektórych odcinkach może być trudno dla załóg, ale z pewnością nie ma powodów, by używać opony szutrowe.

Przeczytaj również