Robert Kubica znów zachwyca. Le Mans nie ma przed nim tajemnic

Robert Kubica znów zachwyca. Le Mans nie ma przed nim tajemnic

Robert Kubica znów zachwyca. Le Mans nie ma przed nim tajemnic

Podaj dalej

Robert Kubica kolejny raz pokazał, że należy zaliczać go do grona jednych z lepszych kierowców na torze w Le Mans. Polak ponownie był najszybszy w swojej ekipie, której zapewnił miejsce w czołowej siódemce sesji, trzecie w LMP2. Na czele Toyota toczy bój z Glickenhausem.

Robert Kubica ponownie najszybszy

Sesję dla zespołu Prema ORLEN Team rozpoczął Robert Kubica. Polak zaraz po wywieszeniu zielonych flag wyjechał na tor i zaliczył pięć okrążeń. Na najszybszym uzyskał czas 3:31,881. Jako drugi za kierownicą pojawił się Louis Deletraz. Szwajcar podobnie jak reszta stawki sprawdzał tempo wyścigowe i zaliczył dziewięć okrążeń. Na najlepszym zatrzymał stoper na wyniku 3:35,328.

Po krótkiej przerwie w Orece LMP2 w barwach PKN ORLEN ponownie pojawił się Robert Kubica. Polak kolejny raz zaliczył pięć okrążeń, ale nie poprawił swojego rezultatu. Na najlepszym z okrążeń uzyskał czas 3:32,575. Najdłuższy przejazd zaliczył Lorenzo Colombo, który przejął auto od Polaka. Najmłodszy w ekipie zaliczył dziesięć okrążeń i uzyskał rezultat 3:35,175. Na koniec jazd na torze pojawił się jeszcze Louis Deletraz. Szwajcar zaliczył siedem okrążeń, ale ponownie wykręcił czas w granicach 3:35.

Czytaj też: ORLEN Rajd Polski już w ten weekend! Co nas czeka?

Toyota walczy z Glickenhausem

Dzięki Brendonowi Hartletowi Toyota może pochwalić się najlepszym czasem trzygodzinnego treningu. Za japońską konstrukcją sklasyfikowano jednak dwa Glickenhausy. Lepszy był ten oznaczony numerem 709 i od najlepszych dzieliło go 0,476 sekundy. Na czwartym miejscu niespodziewanie znaleźli się najszybsi w stawce LMP2 kierowcy United Autosports USA. Dopiero piąty czas uzyskała druga z Toyot.

W LMP2 za wspomnianym zespołem United Autosports USA sklasyfikowano kierowców JOTA i Prema ORLEN Team. Zespół Roberta Kubicy stracił do najlepszych w klasie 1,643 sekundy. Polski zespół Inter Europol Competition został sklasyfikowany na 17 i 26 miejscu. W LMGTE Pro na czele znalazły się dwie Corvetty. W stawce LMGTE Am stawkę otworzył Porsche zespołów Weathertech Racing i GR Racing.

Sesja była dość spokojna i pojawiło się tylko kilka żółtych flag. Po tym, gdy na torze zatrzymało się auto LMP2 zespołu Vector ogłoszono neutralizację na całym torze. Przerwa trwała niecałe osiem minut.

Co nas czeka dalej?

Na 19:00 zaplanowano pierwszą część kwalifikacji, które wyłonią po sześć zespołów z każdej kategorii do walki w jutrzejszym hyperpole. O 22:00 rozpocznie się dwugodzinny nocny trening.

W czwartek o 15:00 zaplanowano trzygodzinny trening, a walka o pole position rozpocznie się o 20:00. Przed właściwą batalią kierowcy będą mogli jeszcze raz przyzwyczaić się do nocnych warunków. Dwugodzinny trening zaplanowano na 22:00. W sobotę o 10:30 zaplanowano 15-minutą sesję rozgrzewką, a 24-godzinna batalia rozpocznie się o 16:00.

24h Le Mans – Trening 1 – Wyniki

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News