Uciec przed deszczem
Przed startem godzinnej sesji nad torem pojawiły się ciemne chmury. Zespoły i kierowcy zdawali sobie sprawę, że w każdej chwili może pojawić się deszcz i walka o awans do sesji hyperpole trwała od pierwszych sekund jazd.
Zgodnie z regulaminem premiowane awansem było sześć pierwszych miejsc w każdej z klas. W praktyce oznaczało to, że wszystkie pięć ekip hypercar miało zapewniony awans i mogły potraktować sesję jak trening. Najlepszym czasem popisał się Jose Maria Lopez, który prowadził Toyotę z numerem 7. 0,108 sekundy stracił Romain Dumas prowadzący Glickenhausa z numerem 708. Za jego plecami sklasyfikowano zespołowego kolegę: Francka Mailleuxa i broniącego barw Alpine Nicolasa Lappiere’a.
Czytaj też: Robert Kubica znów zachwyca. Le Mans nie ma przed nim tajemnic
Prema ORLEN Team z awansem
W barwach ekipy sposorowanej przez PKN ORLEN o awans do dalszej części kwalifikacji walczył Louis Deletraz. Szwajcar zaliczył trzy wyjazdy na tor. Za pierwszym razem przejechał cztery okrążenia, a na najlepszym zatrzymał stoper na rezultacie 3:31,403. W drugim, liczącym trzy okrążenia wyjeździe zszedł do czasu 3:30,651. Za trzecim razem nie zdołał poprawić czasu, a nad torem zaczął padać deszcz. Oznaczał to, że nikt nie bezie w stanie poprawić swoich rezultatów.
Szwajcar zapewnił zespołowi szóste, ostatnie premiowane awansem miejsce w stawce LMP2. Najlepszy okazał się Robin Frijns z ekipy WRT. Za nim sklasyfikowano ekipę JOTA, Realteam by WRT oraz dwa auta United Autosports USA. Deletraz stracił do najlepszego 0,753 sekundy. Siódmy Charles Milesi z Richard Mille Racing stracił do kierowcy Prema ORLEN Team ponad 0,7 sekundy.
Inni też walczyli
Intereuropol Competition z numerem 34 wywalczył piętnaste pole startowe w LMP2. Drugie auto zostało sklasyfikowane na 24 miejscu. W LMGTE Pro z dalszymi jazdami pożegnała się ekipa Riley Motorsports. Na czele znalazło się Porsche z numerem 92. W LMGTE Am awans wywalczył zespoły Northwest AMR, Kessel racing, AF Corse, Iron Dames, Dempsey – Proton Racing i drugie auto AF Corse.