Kajetanowicz awansuje! Trudny Akropolu wymagają maksymalnej koncentracji!

Trwa mierzący ponad 141 kilometrów najdłuższy etap Rajdu Akropolu 2023, czyli dziesiątej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata. Grecja przyzwyczaiła nas już do bardzo trudnych warunków na trasie, miejscami zalega dużo błota, jest ślisko i nieprzewidywalnie. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak po dobrym tempie na OS7 i OS8 awansowali na czwartą pozycję w WRC2, niestety po przebiciu opony na kolejnej próbie wrócili na szóstą. W WRC2 Challenger dla załóg prywatnych awansowali na trzecie miejsce.

wrc rajdy
Podaj dalej

Ten artykuł powstał w ramach płatnej współpracy z ORLEN.

Niezwykle trudne warunki

Nie tylko pogoda utrudnia zadanie zawodnikom. Już sam Rajd Akropolu jest wyjątkowo trudną rundą, słynącą z rozkopanych dróg i wielu kamieni, których nie sposób ominąć, jadąc z wysokimi prędkościami. To powoduje, że często zawodnicy uszkadzają opony, co spotkało także duet ORLEN Rally Team. Polacy z przebitym kołem dotarli do mety, unikając na szczęście zmiany na odcinku, która kosztowałaby sporo więcej czasu.

– Trudy Rajdu Akropolu dają nam się we znaki, druga przebita opona. Nie jesteśmy w stanie omijać wszystkich kamieni, one po prostu leżą na całej drodze, miejscami to są wręcz głazy. Musimy ryzykować, choć i tak jedziemy ostrożnie w niektórych miejscach, gdzie mamy zapisane w notatkach te głazy, aczkolwiek woda wypłukała mocno drogę i jeszcze bardziej je odsłoniła. Trudno się jedzie, trzeba mieć bardzo szeroko otwarte oczy, a czasami to nie wystarcza. Tempo jest dobre, więc to jest dla mnie najważniejsze, bo walczymy z kierowcami fabrycznymi. Wytrzymujemy to ciśnienie, więc uśmiech na twarzy jest, choć mógłby być większy – powiedział Kajetan Kajetanowicz, reprezentant ORLEN Rally Team.

Na sobotnie zmagania organizator przygotował sześć odcinków specjalnych, po dwa przejazdy prób Pavliani (24,25 km), Karoutes (28,49 km) i Eleftherohori (18,02 km). Etap liczy łącznie ponad 141 kilometrów i jest najdłuższym w całym rajdzie.

Rajd Akropolu 2023 – WRC2 po OS9

1. Rossel/Dunand (Francja, Citroën C3 Rally2) 1:49:28,2 s
2. Greensmith/Andersson (Wielka Brytania/Szwecja, Škoda Fabia RS Rally2) +7,6 s
3. Pajari/Mälkönen (Finlandia, Škoda Fabia RS Rally2) +27,1 s
4. Mikkelsen/Eriksen (Norwegia, Škoda Fabia RS Rally2) +43,6 s
5. Joona/Shemeikka (Finlandia, Škoda Fabia RS Rally2) +51,2 s
6. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia RS Rally2) +57,2 s
7. Munster/Louka (Luksemburg/Belgia, Ford Fiesta Rally2) +1:15,0 s
8. Fourmaux/Coria (Francja, Ford Fiesta Rally2) +2:09,4 s
9. Marczyk/Gospodarczyk (Polska, Škoda Fabia RS Rally2) +2:26,1 s
10. Cachón/Jandrín (Hiszpania, Citroën C3 Rally2) +2:51,4 s

Przeczytaj również