Hybrydy zbyt gorące! Topniejące buty to najmniejszy problem

Hybrydy, które od początku tego roku oglądamy na trasach rajdowych mistrzostw świata, zachwycają kibiców, ale zawodnicy i zespoły napotkały na poważny problem. Temperatury, które panują w autach klasy Rally1 są zbyt duże i FIA została wezwana do znalezienia sposobu na ten kłopot.

Hybrydy zbyt gorące! Topniejące buty to najmniejszy problem
Podaj dalej

Hybrydy zbyt gorące

Problem zbyt wysokich temperatur w autach Rally1 pojawił się już podczas testów konstrukcji. Zespoły zapowiadały, że na rajdach, gdzie panują wysokie temperatury może to być bardzo poważny kłopot. Wszyscy przekonali się o tym w Portugalii. W myśl nowych regulaminów technicznych, wydech nie przebiega przez środek auta, ale po prawej stronie, dokładnie tam gdzie siedzi pilot.

Problem jest na tyle poważny, że pełniący obowiązki szefa zespołu Hyundaia: Julien Moncet uważa, że na Rajdzie Safari załogi mogą nie być w stanie dojeżdżać do met odcinków specjalnych. O ile problem nie pojawiał się w Monte Carlo i Szwecji, gdzie panowały zimowe warunki i w Chorwacji, gdzie nie było zbyt gorąco, Portugalia pokazała problem.

Czytaj też: Rajd Safari z legendami. Nie mogą się rozstać w tym roku

Kierowcy walczą

Fizycznie byłem w stanie wykonywać swoją pracę, ale nie było to komfortowe. Było naprawdę źle. Kilka razy myślałem, że uszkodziłem oponę, a w rzeczywistości topiły się buty Paula. Czułem swąd. Na odcinku Amarante musiał kilka razy podnieść nogi, by sprawdzić, czy się nie poparzył. To nie jest coś miłego – mówił o problemie Craig Breen, który startował Fordem Pumą Rally1 dla DirtFisha.

Od samego początku podchodziliśmy do tego krytycznie. Zwłaszcza piloci, którzy siedzą tuż obok wydechu. To sprawia, że jest bardzo ciepło. Widzieliśmy jak walczył Ott i mój pilot. To poważny problem. Kilka razy wspominaliśmy już o tym – komentował Thierry Neuville z Hyundaia.

Szczerze mówiąc, w samochodzie jest za gorąco. To temat, o który zespoły i FIA powinny się zatroszczyć. Trzeba wprowadzić odpowiednie regulacje, ponieważ gdy masz 50-60 stopni w samochodzie robi się niebezpiecznie. Twój mózg nie pracuje normalnie, choć fizycznie jesteś w dobrym stanie. Nie oznacza to, że nadal możesz bezpiecznie prowadzić – podsumował Kalle Rovanpera z Toyoty.

Kolejną rundą mistrzostw świata będzie Rajd Sardynii zaplanowany na początek czerwca. Na włoskiej wyspie można spodziewać się jeszcze większych temperatur. Pod koniec miesiąca na Rajdzie Safari problem może być najpoważniejszy. W wakacyjnym terminie zaplanowano również imprezy w Estonii, Finlandii i Belgii. Początek września bezie stał pod znakiem Rajdu Akropolu.

Przeczytaj również