Hybrydy zbyt gorące
Problem zbyt wysokich temperatur w autach Rally1 pojawił się już podczas testów konstrukcji. Zespoły zapowiadały, że na rajdach, gdzie panują wysokie temperatury może to być bardzo poważny kłopot. Wszyscy przekonali się o tym w Portugalii. W myśl nowych regulaminów technicznych, wydech nie przebiega przez środek auta, ale po prawej stronie, dokładnie tam gdzie siedzi pilot.
Problem jest na tyle poważny, że pełniący obowiązki szefa zespołu Hyundaia: Julien Moncet uważa, że na Rajdzie Safari załogi mogą nie być w stanie dojeżdżać do met odcinków specjalnych. O ile problem nie pojawiał się w Monte Carlo i Szwecji, gdzie panowały zimowe warunki i w Chorwacji, gdzie nie było zbyt gorąco, Portugalia pokazała problem.
Czytaj też: Rajd Safari z legendami. Nie mogą się rozstać w tym roku
Kierowcy walczą
– Fizycznie byłem w stanie wykonywać swoją pracę, ale nie było to komfortowe. Było naprawdę źle. Kilka razy myślałem, że uszkodziłem oponę, a w rzeczywistości topiły się buty Paula. Czułem swąd. Na odcinku Amarante musiał kilka razy podnieść nogi, by sprawdzić, czy się nie poparzył. To nie jest coś miłego – mówił o problemie Craig Breen, który startował Fordem Pumą Rally1 dla DirtFisha.
– Od samego początku podchodziliśmy do tego krytycznie. Zwłaszcza piloci, którzy siedzą tuż obok wydechu. To sprawia, że jest bardzo ciepło. Widzieliśmy jak walczył Ott i mój pilot. To poważny problem. Kilka razy wspominaliśmy już o tym – komentował Thierry Neuville z Hyundaia.
– Szczerze mówiąc, w samochodzie jest za gorąco. To temat, o który zespoły i FIA powinny się zatroszczyć. Trzeba wprowadzić odpowiednie regulacje, ponieważ gdy masz 50-60 stopni w samochodzie robi się niebezpiecznie. Twój mózg nie pracuje normalnie, choć fizycznie jesteś w dobrym stanie. Nie oznacza to, że nadal możesz bezpiecznie prowadzić – podsumował Kalle Rovanpera z Toyoty.
Kolejną rundą mistrzostw świata będzie Rajd Sardynii zaplanowany na początek czerwca. Na włoskiej wyspie można spodziewać się jeszcze większych temperatur. Pod koniec miesiąca na Rajdzie Safari problem może być najpoważniejszy. W wakacyjnym terminie zaplanowano również imprezy w Estonii, Finlandii i Belgii. Początek września bezie stał pod znakiem Rajdu Akropolu.