Audi chce niemieckiego kierowcy. Schumacher dostanie etat?

Audi chce niemieckiego kierowcy. Schumacher dostanie etat?

Audi chce niemieckiego kierowcy. Schumacher dostanie etat?

Podaj dalej

Audi, które oficjalnie potwierdziło, że dołączy do Formuły 1 od sezonu 2026, liczy na to, że w stawce kierowców będzie znajdował się niemiecki kierowca, a do kalendarza powróci wyścig w Niemczech. Czy jest na to szansa?

Schumacher ostatnią nadzieją Audi

Obecnie w stawce kierowców Formuły 1 mamy dwóch niemieckich kierowców. Sebastian Vettel zapowiedział jednak, że wraz z końcem obecnego sezonu zakończy karierę. O fotel na przyszły rok nadal walczy także Mick Schumacher, który obecnie broni barw Haasa.

Dyrektor generalny Audi: Markus Duesmann, przyznał, że ma nadzieję, że decyzja o dołączeniu do Formuły 1 koncernu Volkswagena sprawi, że popularność królowej sportów motorowych w Niemczech wzrośnie, a w stawce nadal będzie niemiecki kierowca. Duesmann liczy również na jedną rundę mistrzostw u naszych zachodnich sąsiadów.

Czytaj też: Ferrari pogodziło się z porażką. To nie będzie ich sezon

– Mam nadzieję, że będziemy mieli niemieckiego kierowcę oraz wyścig w Niemczech. Jeśli mamy zespół, możemy rozmawiać również o kierowcach. Mamy ogromną nadzieję, że wyścig Formuły 1 powróci do Niemiec. Jeśli Audi może się do tego przyczynić, pomożemy. Zarabianie pieniędzy zawsze jest ważne, ale w tym przypadku nie jest to konieczne – mówił Duesmann.

Niemcy bez Formuły 1?

Ostatnie Grand Prix Niemiec odbyło się w 2019 roku na torze Hockenheim. Wyścig dobrze wspominają polscy kibice. Robert Kubica wywalczył wówczas jedyny punkt w sezonie dla ekipy Williamsa.

Wiele wskazuje jednak na to, że Niemcy nie powrócą do kalendarza Formuły 1. Organizatorzy serii chcą sprawić, by mistrzostwa były jeszcze bardziej światowe i kolejne tory w Europie walczą o przetrwanie. Po problemach organizatorów Grand Prix Republiki Południowej Afryki swoje miejsce w przyszłorocznym kalendarzu uratowało Grand Prix Belgii. Właściciele serii nie chcą jednak zwiększać liczby europejskich obiektów.

Ostatni raz, gdy niemieccy kibice nie mogli dopingować swojego kierowcy chociaż w jednym grand prix, miał miejsce w sezonie 1981. W historii taka sytuacja miała również miejsce w 1969, 1966 i 1956 roku. Czy sezon 2023 zapisze się na kartach historii?

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News