Legendarny sedan po 60 latach kończy bez następcy. Producent stawia na auto, którego nikt nie kupuje

Legendarny sedan Chevroleta po 60 latach obecności na rynku odchodzi w niepamięć. Producent oficjalnie wycofuje go ze swojego portfolio, a zamiast tego stawia na samochód, którego nikt nie chce. Wydaje się, że księgowi w General Motors mają problemy z odczytywaniem liczb w excelu. Mimo to, taka jest rzeczywistość. 

sedan-chevrolet-malibu
Podaj dalej

Legendarny sedan odchodzi w zapomnienie 

sedan-chevrolet-malibu
fot. Chevrolet

Jak donosi portal Carscoops, Chevrolet ogłosił koniec swojego modelu Malibu. Legendarny sedan rozpoczął swoje życie jeszcze w 1964 roku jako specyficzny projekt modelu Chevelle. Podobnie wyglądało w przypadku dwóch kolejnych pokoleń. Dopiero w 1978 roku Malibu odłączył się jako osobny model. W 1997 roku GM podjęło kontrowersyjną decyzję o przejściu na napęd na tył, ale mimo to sedan nie stracił swoich klientów. 

Ostatnie trzy pokolenia cieszyły się niesamowitą wręcz popularnością. Wersja wprowadzona na rynek w 2017 roku pobiła wszystkie rekordy, głównie dzięki dużej sprzedaży w Chinach i Korei. Chevrolet przekroczył wtedy 400 tysięcy rejestracji w roku kalendarzowym. Od tego czasu sprzedaż azjatycka spadła, ale zainteresowanie Amerykanów było stabilne. W ubiegłym roku producent sprzedał 130 342 samochody. 

sedan-chevrolet-malibu
fot. Chevrolet

Mimo to, GM postanowił, że sedan musi odejść. Wszystko po to, aby Chevrolet mógł w pełni skupić się na drugiej generacji… Bolta. To samochód, który generował chyba największą liczbę problemów w długiej historii producenta. Co więcej, w swojej ojczyźnie nigdy nie sprzedali więcej niż 24 000 samochodów rocznie. 

Ktoś pomylił arkusze w Excelu?

Tak więc, każdy zdroworozsądkowo myślący człowiek zdecydowałby, że jeśli już z czegoś rezygnować, to z Bolta. Ale ludzie w GM i Chevrolecie są przekonani, że ich przyszły samochód osiągnie ogromny sukces. Wpompowali ogromne pieniądze w swoje fabryki, aby dostosować je do produkcji kolejnej generacji. Czy to zatem oznacza być albo nie być dla Chevroleta? Czy poprawa jakości Bolta jakkolwiek podniesie jego sprzedaż?

sedan-chevrolet-malibu
fot. Chevrolet

Rzecznik firmy, Kevin Kelly twierdzi, że sedan musiał zostać wycofany z powodu ogromnego zainteresowania SUV-ami. To z pewnością brzmi bardziej wiarygodnie niż skupianie się na elektrycznej klapie. Nie zmienia to jednak faktu, że liczby sprzedażowe temu przeczą. 

Kelly dodał, że nowy Bolt będzie produkowany na tej samej linii montażowej co czysto spalinowy Cadillac XT4. „To pozwoli GM elastycznie reagować na zmiany popytu klientów”. Tym bardziej pytamy, dlaczego sedan musiał odejść? Skoro linia montażowa jest w stanie obsłużyć jednocześnie zarówno samochody spalinowe, jak i elektryczne… 

Przeczytaj również