Lamborghini z hybrydą plug-in zaprezentowane. To SUV, oczywiście

Lamborghini właśnie zaprezentowało swój pierwszy samochód typu SUV w historii z układem hybrydowym typu plug-in. Nowy Urus SE PHEV jest także najpotężniejszym SUV-em w portfolio włoskiego producenta, rozwijając moc 789 koni mechanicznych. Dzięki hybrydzie plug-in Lamborghini może pokonać do 50 kilometrów wyłącznie na silniku elektrycznym. Ale czy to właśnie o to chodzi właścicielom super SUV-a?

Lamborghini-Urus-SE-PHEV-00013-1536x1024
Podaj dalej

Nowe Lamborghini Urus z hybrydą plug-in

Lamborghini-Urus-SE-PHEV-00013-1536x1024

Najnowsze Lamborghini Urus jest najpotężniejszym Urusem w historii i rozwija moc 789 koni mechanicznych. To pozwala osiągnąć pierwsze 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy, czyli o 0,1 sekundy szybciej niż standardowy Urus. Jest to jednak czas o 0,1 sekundy gorszy od najbardziej hardcorowej (ale nie najmocniejszej) wersji Performante.

Lamborghini wyposażyło swojego SUV-a w baterie o pojemności 25,9 kWh, dzięki czemu zasięg wyłącznie elektryczny wyniesie 50 kilometrów. To około połowy tego, co oferuje na przykład najnowsza hybryda Range Rovera. Z pewnością jednak samochód będzie cieszył się sporą popularnością na rynkach, gdzie kierowcy otrzymują korzyści podatkowe związane z posiadaniem samochodu ze zdolnością zerowej emisji. 

Lamborghini-Urus-SE-PHEV-00013-1536x1024

To nie koniec nowości w Urusie. Najnowszy SUV ma nowe elektro-hydrauliczne sprzęgło wielopłytowe, które potrafi zmieniać się płynnie między przednią i tylną osią. Włosi twierdzą, że działa ono w połączeniu z wirtualnym LSD z tyłu. Według portalu Autocar, samochód dzięki temu został odchudzony o 20 kilogramów. Należy jednak pamiętać, że hybryda jako taka waży aż o 300 kilogramów więcej (2540 kg) od swojego niezelektryfikowanego brata. 

CTO Lamborghini, Rouvena Mohr przyznał, że SE był w stanie osiągać takie same czasy okrążeń na torze wyścigowym jak wersja bez hybrydy. Z takimi samymi oponami były one równoważne nawet w przypadku porównań z wersją Performate. Jest ona słabsza (657 KM) ale i sporo lżejsza. 

SUV otrzymał także nowy wygląd

Lamborghini-Urus-SE-PHEV-00013-1536x1024

Wśród zmian znajdziemy także poprawki wyglądu na zewnątrz. Przednia maska rozciąga się wokół zmienionego grilla. Dzięki temu przód przypomina nieco model Revuelto. Są także nowe światła LED i przeprojektowana tylna klapa z czarną sekcją łączącą tylne światła. Zapewnia ona także wizualne połączenie z obecną linią stylistyczną włoskiego producenta. SUV otrzyma także nowe felgi o nazwie Galanthus, które mają 23 cale średnicy. 

We wnętrzu znajdziemy nowy 12,3-calowy ekran multimediów i nieco ciekawsze wloty powietrza. Fotele i deska rozdzielcza otrzymały nowe materiały, a przełączniki mają dawać „bardziej dotykowe, mechaniczne odczucia”. 

Urus SE jest drugim hybrydowym Lamborghini, które wchodzi na rynek po V12 Revuelto. Ale z pewnością nie będzie ostatnim. Jeszcze w tym roku włoski producent zaprezentuje następcę Huracana, który również otrzyma technologię plug-in. Na rynku zadebiutuje jednak dopiero w 2028 roku. Nie zabraknie także samochodów wyłącznie elektrycznych, z których pierwszym ma być crossover Lanzador. Niedługo potem powinien pojawić się Urus drugiej generacji, którego będziemy mogli zamówić już bez silnika spalinowego. 

Przeczytaj również