Lamborghini idzie z duchem czasu. Włosi także zmieniają swoje logo

Od pewnego czasu nie tylko w motoryzacji obserwujemy trend zmian logotypów. Najnowsza moda nakazuje, aby logotypy były prostsze, bardziej minimalistyczne i w tym kierunku zmierza także Lamborghini. Kultowe logo wściekłego byka przeszło metamorfozę, po której otrzymało bardziej płaski wygląd i bardziej stonowany złoty odcień. 

Lamborghini-New-Emblem-2024-2-1536x864
Podaj dalej

Lamborghini idzie z duchem czasu i zmienia swoje logo

Lamborghini-New-Emblem-2024-2-1536x864
fot. Lamborghini

Zmiany logotypów nie są niczym nowym i stosuje się je co jakiś czas od bardzo dawna. Nie dotyczą one jednak tylko branży motoryzacyjnej. Głośnej zmiany dokonał kilka lat temu Juventus, przekreślając swój tradycyjny herb i zamieniając go na proste logo „J”. Lamborghini nie poszło aż tak daleko, a nowy logotyp wciąż będzie wszystkim nam kojarzył się z marką. 

Lamborghini jest rozpoznawane jednak przede wszystkim dzięki swoim zuchwałym, ostro wyglądającym i przyciągającym uwagę supersamochodom. W nowym logo podejście jest jednak dużo bardziej… stonowane. Nowa tarcza z wściekłym bykiem została bardzo uproszczona w ramach świeżej identyfikacji wizualne marki z Sant’Agata Bolognese.

Nowe logo Lamborghini wpisuje się w minimalistyczny trend naszych czasów. Tym samym znosi „trójwymiarowy” wygląd swojego poprzednika. Nie ma żadnych odblasków, ma uproszczoną grafikę i nieco szerszy krój pisma. Wszystko to sprawia że mamy do czynienia z bardziej dyskretną i płaska estetykę, uzupełnioną przez nową kolorystykę. Podstawowymi barwami jest teraz czerń i biel z akcentami w kolorze żółtym i złotym. 

Lamborghini-New-Emblem-2024-2-1536x864
fot. Lamborghini

Zmiany także na kanałach cyfrowych

Herb po kosmetycznych zmianach jest już widoczny na wszystkich platformach cyfrowych włoskiego producenta. Ma być także stosowany we wszystkich nadchodzących modelach. Według nieoficjalnych informacji, zadebiutuje w następcy Huracana, którego premiera planowana jest w nadchodzących miesiącach. Samochód ten otrzyma hybrydowy silnik V8 typu plug-in. Zmieniony emblemat finalnie trafi jednak także na istniejące modele, co ma na celu zachowanie spójności w całej gamie. Z nadchodzących planów wiemy także, że Lambo będzie przeprowadzać lifting Urusa. 

To jednak nie wszystkie zmiany. Oprócz nowej stylistyki i zmienionego kroju pisma, włoski producent po raz pierwszy na swoich cyfrowych kanałach będzie wykorzystywał byka oddzielonego od tarczy. Ponadto, pojawi się także „nowy zestaw ikon” opracowany we współpracy z Lamborghini Centro Stile. 

Lamborghini-New-Emblem-2024-2-1536x864
fot. Lamborghini

Wszystko to oznacza pierwszą zmianę logo włoskiej firmy i identyfikacji wizualnej od ponad dwóch dekad. Ale to zbiegło się w czasie z okresem transformacji samochodów. Celem firmy jest „lepsze ucieleśnienie swoich wartości odważnego, nieoczekiwanego i autentycznego”. Najnowsza aktualizacja to część projektu transformacyjnego „Direzione Cór Tauri”.

Przeczytaj również