Ostatni ładny SUV od BMW?
Wydaje się, że żadna inna firma samochodowa na świecie nie jest dziś tak kontrowersyjna jak BMW. Niemcy eksperymentują z projektami kolejnych samochodów, które… delikatnie ujmując nie są zbyt piękne. Weźmy na przykład najnowsze X3, które wygląda tak, jakby dopiero co zderzyło się z tirem. Do tego ma jeszcze bardziej udziwnionego grilla.
Ale BMW X2 cały czas jest bardzo eleganckie i nieprzesadzone. Może być ostatnim samochodem bawarskiej marki na długi czas, który wygląda naprawdę fajnie. Co gorsza, w zeszłym roku BMW wprowadziło już ważne zmiany. Druga generacja X2-ki ma bowiem zastąpić odchodzące X4, więc możemy spodziewać się, że samochód który ma zadowolić wszystkich finalnie będzie kolejną klapą. Druga generacja jest dłuższa, cięższa i do tego wszystkiego wyjątkowo droga. Nie wróżymy jej przesadnych sukcesów.
Wróćmy jednak do pierwszej generacji, która dziś na rynku aut używanych wydaje się być wysoce atrakcyjna. Jej ceny zaczynają się już od 60 000 złotych, za które dostaniemy podstawowe modele z napędem na przednią oś. W podstawie znajdziemy 1,5-litrowy, trzycylindrowy silnik, a najmocniejsza wersja będzie miała jednostkę dwulitrową. Była dostępna także wersja M35i o mocy 306 KM, jednak w jej przypadku trzeba liczyć się z kwotami powyżej 100 000 złotych.
Na co zwrócić uwagę przed zakupem?
BMW X2 wydaje się być całkiem niezawodną konstrukcją. Niezależnie od tego, na jaki silnik się zdecydujemy, wszystkie cieszą się dobrą reputacją. Warto jednak sprawdzić, czy działają zewnętrzne lusterka, ponieważ ich okablowanie nie jest zbyt dobre. Dotyczy to również uszczelki panoramicznego dachu.
Warto zwrócić uwagę także na parujące reflektory, czy elektrycznie sterowane szyby. BMW przeprowadziło dla modelu X2 aż siedem akcji naprawczych, więc warto zaznajomić się także z odpowiednią dokumentacją. Rozwiązywały one takie problemy jak mocowania pasów bezpieczeństwa, czujników wypadku, czy ryzyko zwarcia w akumulatorze.
SUV klasy premium jest godny polecenia, choć rzecz jasna samochód nie będzie specjalnie nadawał się do jazdy w terenie. Jego prześwit wynosi zaledwie 16 cm. Mimo to, możemy tu mówić o jednym z najładniejszych samochodów bawarskiej marki ostatnich lat.