Ten Peugeot kosztuje dziś 15 tysięcy. To elegancka, stylowa limuzyna. W dodatku – całkiem młoda

Peugeot potrafi produkować piękne auta. Niezwykle stylowe, wygodne, komfortowe, eleganckie. Francuzi są wierni swoim ideałom i przekonaniom. Ten model idealnie wpisuje się w tę koncepcje. Ma wszystko to, co powinien mieć dobry Peugeot. Zaczynając od wyglądu, przez wyposażenie wnętrza aż po kwestie techniczne. Wszystko jest tutaj na miejscu. Również cena, która wydaje się całkiem okazyjna.

Peugeot 508 cena silnik spalanie bezpieczeństwo moc osiągi wygląd
Podaj dalej

Oto Peugeot dobry niemal dla każdego

Chyba nigdy tak do końca nie połapię się w nazewnictwie, tudzież numeracji kolejnych modeli marki Peugeot. Jasne – w niektórych sytuacjach jest to logiczne i rozsądne. 205, 206, 207, czy 208 – wszystko to mniej więcej ten sam samochód, tej samej klasy i segmentu, tylko w kolejnych generacjach. Ale co wydarzyło się tutaj? W jaki sposób z Peugeota 407 i 607 stworzono nową generację o nazwie… 508? To właśnie jeden z tych absurdów, których do końca nie potrafię wytłumaczyć. Ale zostawmy nazewnictwo. Przecież nie o nazwę w samochodzie chodzi…

Peugeot 508 cena silnik spalanie bezpieczeństwo moc osiągi wygląd
fot. Peugeot / Stellantis

508 trafił na rynek w 2010 roku. Pierwszą generację produkowano w latach 2010-2018 w dwóch odmianach nadwozia – sedan oraz kombi. To duży, wygodny i komfortowy samochód, który trafi w gusta wielu osób. Jest stylowy, elegancki… i bezpieczny. W teście Euro NCAP uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Na portalu „Autocentrum” średnia ocena sięga nawet 4,7 na 5. Ponad 90% użytkowników twierdząco odpowiedziało na pytanie, czy kupiliby ten samochód ponownie. W obu przypadkach to kapitalne wskaźniki.

Warto się nim zainteresować?

Największe zalety to według użytkowników „Autocentrum” przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, czy stosunek ceny do jakości. Jednocześnie kierowcy nie narzekają tu na awarie, co jest dobrym sygnałem. Jeśli chodzi o silniki, to w pierwszej generacji 508 mamy do wyboru całą gamę. Benzynowe to odmiana 120 oraz 165-konna, natomiast w dieslach można przebierać do woli. Zakres mocy to od 112 do ponad 200 koni. Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie – coś, czego akurat potrzebuje. Dostosowane pod to, w jaki sposób najczęściej się przemieszcza i na jakich dystansach.

Peugeot 508 cena silnik spalanie bezpieczeństwo moc osiągi wygląd
fot. Peugeot / Stellantis

Opinie, oceny, wygląd, silniki, spalanie, komfort, wygoda, przestrzeń, bezpieczeństwo – wydaje się, że wszystko się tutaj zgadza. Pozostaje zatem tylko jednak kwestia do poruszenia – cena. 508 z roczników 2011-2014, a więc pierwszą generację, przed liftingiem, można dzisiaj kupić w zakresie cenowym 15-20 tysięcy złotych. I wybór będzie tutaj naprawdę przeogromny. Cena w mojej opinii jest kolejnym argumentem za tym, aby poważnie rozważyć 508 przy wyborze nowego auta.

Przeczytaj również