Popularne modele marki Opel wzywane do serwisów
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów co jakiś czas w swoim Biuletynie Informacji Publicznej informuje o akcjach naprawczych organizowanych przez kolejnych producentów. Zdarza się bowiem tak, że po wnikliwych badaniach i analizach okazuje się, że konkretny model, produkowany w określonym miejscu i czasie, mógł zostać wypuszczony na rynek z jakąś wadą fabryczną. Jeśli taka wada zagraża bezpieczeństwu, właściciele samochodów muszą udać się do serwisów ASO. Tam prowadzi się akcję naprawczą, która ma na celu wyeliminowanie wad w konkretnych autach.
UOKiK: Przedsiębiorca Stellantis Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Opel, modele: Astra H i Mokka, może wystąpić ryzyko wadliwego działania poduszek powietrznych kierowcy i pasażera TAKATA. Preparat będący propelentem użyty do produkcji poduszki powietrznej kierowcy, a częściowo także pasażera, może ulegać zmianom w miarę upływu czasu oraz narażenia na bardzo wysoką temperaturę/wilgotność.
Na czym polega problem?
W komunikacie dowiadujemy się, że akcją łącznie objęte będzie nieco ponad 26 tysięcy pojazdów. Właściciele samochodów, w których może wystąpić problem, otrzymają listowne zaproszenie do Autoryzowanych Stacji Obsługi, gdzie następnie poduszki powietrzne zostaną wymienione. Należy tutaj zwrócić uwagę na fakt, że zarówno Astra, jak i Mokka, to niezwykle popularne modele. Kupując samochód marki Opel, w wielu przypadkach Polacy decydują się właśnie na jedną z tych dwóch opcji. Wezwania do ASO nie należy lekceważyć, czego dowodzi dalsza część komunikatu.
UOKiK: W przypadku kolizji, gdy napełniacz poduszki powietrznej zostanie uruchomiony, generowanie gazu może następować szybciej niż zaprojektowano. Może to prowadzić do odłączenia metalowych fragmentów od ulegającego rozerwaniu napełniacza, a części te mogą polecieć w kierunku kierowcy/pasażerów pojazdu, co może doprowadzić do poważnych obrażeń lub utraty życia.
Tak postawiona sprawa zdecydowanie zmienia jednak ogląd rzeczy. Każdy, kto dostanie takie wezwanie, powinien stawić się we właściwym ASO. Specjaliści wymienią tam poduszkę i wszystko wróci do normy.
Zdjęcie główne: Paul Steuber z Pixabay