Polskie podium w wyścigu 4 godziny Le Castellet. Robert Kubica i spółka kończą na 3. miejscu

Robert Kubica, Louis Deletraz i Jonny Edgar zajęli 3. miejsce w wyścigu 4 godziny Le Castellet. Druga runda sezonu European Le Mans Series była niezwykle interesują. Szczególnie sama końcówka wyścigu była bardzo dramatyczna. Ostatecznie wyścig wygrał polski zespół Inter Europol Competition. We Francji po raz kolejny przekonaliśmy się o tym, że w wyścigach długodystansowych liczy się nie tylko tempo, ale również odpowiednia strategia i taktyka.

European Le Mans Series ELMS Robert Kubica ORLEN Team AO by TF
Podaj dalej

Ten artykuł powstał w ramach płatnej współpracy z ORLEN.

Polskie podium w Le Castellet. Kubica trzeci

Druga runda European Le Mans Series zakończona! O godzinie 11:30 we francuskim Le Castellet wystartował 4-godzinny wyścig najważniejszej serii dla prototypów LMP2 na świecie. Na torze Paul Ricard obserwowaliśmy rywalizację w czterech klasach. Nas oczywiście najbardziej interesowała ta główna, królewska, LMP2. Tam przez cały weekend bardzo dobrze spisywali się Robert Kubica, Louis Deletraz i Jonny Edgar z zespołu AO by TF wspieranego przez ORLEN. Oni startowali do wyścigu z pierwszej linii obok Idec Sport #28, którzy wczoraj sięgnęli po pole position.

European Le Mans Series ELMS Robert Kubica ORLEN Team AO by TF
fot. TF Sport

W Idec Sport na pierwszy stint ruszył Paul Lafargue, zaś w ORLEN Team AO by TF rywalizację rozpoczął Jonny Edgar. Brytyjczyk radził sobie znakomicie i po chwili objął prowadzenie w wyścigu. Lafargue ewidentnie miał problemy i okazało się, że tempo z kwalifikacji nie przełożyło się na tempo wyścigowe. Bardzo dobrze w tej fazie wyścigu wyglądali też Sebastian Alvarez i Luca Ghiotto reprezentujący polski zespół Inter Europol Competition w samochodach #43 oraz #34.

Strategiczna bitwa

Jako drugi do prototypu zespołu AO by TF, którego partnerem jest ORLEN, wsiadł Robert Kubica. To właśnie Polak był tego dnia najszybszym kierowcą ekipy i to on wykręcił w niej najlepszy czas jednego okrążenia. Robert utrzymywał się w walce o podium, natomiast wciąż bardzo dobrze radziły sobie oba prototypy polskiego zespołu Inter Europol Competition. Świetnie jechali w nich Vladislav Lomko oraz Oliver Gray. Szybko jednak potwierdziło się to, jak w wyścigach długodystansowych ważna jest odpowiednia strategia na wyścig.

European Le Mans Series ELMS Robert Kubica ORLEN Team AO by TF
fot. TF Sport

W końcówce obserwowaliśmy dramatyczną batalię. Nie tylko pomiędzy zawodnikami… ale również walkę z samymi maszynami. Raz, że trzeba było dbać o opony. Dwa, że w kolejnych samochodach kończyło się paliwo. Trzy, że po prawie 4 godzinach rywalizacji te prototypy też dostały już w kość. Nie wszyscy sobie z tym poradzili. Kilka okrążeń przed metą z rywalizacji odpadli liderzy z zespołu Inter Europol Competition #34. Zielono-żółty bolid nagle zatrzymał się ze względu na problemy techniczne kiedy za kierownicą siedział Clement Novalak. Wkrótce dramatycznie spadło tempo Bena Hanleya z United Autosports, więc można podejrzewać, że Brytyjczyk oszczędzał paliwo, aby w ogóle dojechać do mety tego wyścigu. A to tylko dwa przykłady z tego szaleństwa na Paul Ricard…

Mazurek Dąbrowskiego w Le Castellet

Rywalizacja zakończyła się w sposób piękny dla polskich kibiców. W okresie naszych świąt narodowych w Le Castellet zwyciężył polski zespół Inter Europol Competition w składzie Alvarez / Lomko / Dillmann. Na francuskiej ziemi odegrano więc dziś Mazurka Dąbrowskiego. Drugie miejsce zajęła ostatecznie ekipa Cool Racing #47 w składzie Garcia / Chatin / Vesti a trzeci byli Kubica, Deletraz i Edgar z wspieranego przez ORLEN zespołu AO by TF. Piękna sprawa – polskie podium na Paul Ricard.

European Le Mans Series ELMS Robert Kubica ORLEN Team AO by TF
fot. TF Sport

W klasie LMP2 Pro-Am wygrali Rodrigo Sales, Mathias Beche i Gregoire Saucy z ekipy Richard Mille by TDS. Jeśli chodzi o kategorię LMP3, to tutaj najlepszymi byli Michael Jensen, Nick Adcock oraz Gael Julien z ekipy RLR M Sport. W przypadku klasy LM GT3 jak zwykle przez cały wyścig obserwowaliśmy piękną walkę. Wydawało się, że po pewne zwycięstwo jadą panie z ekipy Iron Dames. Ostatecznie po problemach w końcowej fazie wyścigu nie było ich jednak nawet na podium. Wygrali Duncan Cameron, David Perel i Matthew Griffin z ekipy Spirit of Race jadący Ferrari 296. Kolejna runda ELMS odbędzie się w lipcu na torze Autodromo Enzo e Dino Ferrari w Imoli.

Wyniki wyścigu ELMS 4 godziny Le Castellet 🇫🇷 (TOP10)

Poz. Kierowcy Zespół Czas
1. Alvarez / Lomko / Dillmann Inter Europol Competition 125 o.
2. Garcia / Chatin / Vesti Cool Racing +14.004
3. Kubica / Deletraz / Edgar AO by TF +15.078
4. Lafargue / De Gerus / Van Uitert Idec Sport +20.325
5. Urgan / Sato / Hanley United Autosports +20.353
6. Koolen / Simmenauer / Allen Doqueine Team +24.186
7. Sales / Beche / Saucy Richard Mille by TDS +34.149
8. Kaiser / Caldwell / Lynn Algarve Pro Racing +34.846
9. Roda / Binder / Viscaal Proton Competition +45.906
10. Schneider / Meyrick / Jarvis United Autosports +59.338

Zdjęcie wyróżniające: TF Sport

Przeczytaj również