Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak potwierdzili pełny sezon WRC 2. Rozpoczną w Kenii

Kajetan Kajetanowicz oraz Maciej Szczepaniak wystartują w tym roku w pełnym sezonie cyklu WRC 2. Dla kierowcy z Ustronia będzie to już 7 sezon spędzony na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata. Załoga ORLEN Rally Team postawiła ponownie na Skodę Fabię RS Rally2, której obsługą zajmowała będzie się stajnia RaceSeven. Pierwszym startem Polaków będzie Rajd Safari w Kenii, który odbędzie się w wielkanocny weekend 28-31 marca.

Kajetan Kajetanowicz WRC ORLEN Team Rajd Safari
Podaj dalej

Ten artykuł powstał w ramach płatnej współpracy z ORLEN.

Kajetanowicz i Szczepaniak wystartują w WRC 2

Poprzedni sezon przyniósł największy sukces w karierze Kajetana Kajetanowicza. Kierowca z Ustronia wspólnie ze swoim pilotem Maciejem Szczepaniakiem wywalczyli mistrzostwo świata w klasie WRC 2 Challenger. Po drodze wygrali wówczas trzy rajdy, w Meksyku, na Sardynii oraz właśnie w Kenii. Później trzykrotnie stawali jeszcze na podium – w Grecji, Japonii oraz w Rajdzie Europy Centralnej rozgrywanym na terenie trzech państw – Czech, Austrii oraz Niemiec. Do wielu tytułów mistrza Polski oraz mistrza Europy Kajto dołożył zatem najcenniejszy skalp, czyli mistrzostwo świata.

Kajetan Kajetanowicz WRC ORLEN Team Rajd Safari
fot. Kajto.pl

Dla Kajetanowicza i Szczepaniaka nowy sezon przyniesie kolejne wyzwania. Walkę w cyklu WRC 2 z absolutnie najlepszymi załogami w autach Rally2 na świecie. W tym m.in. z byłymi kierowcami fabrycznymi z „dużego” WRC oraz z aktualnymi kierowcami fabrycznymi, których zespoły oddelegowały do walki właśnie w WRC 2. Z punktu widzenia prywatnego zespołu to zawsze duże wyzwanie i duże przedsięwzięcie.

Na start Rajd Safari

Na otwarcie sezonu załoga ORLEN Rally Team pojawi się na Rajdzie Safari w Kenii. Kajetanowicz i Szczepaniak mają z Naivasha dobre wspomnienia. Wygrywali tam zarówno w 2022, jak i 2023 roku. Za każdym razem sygnując się przy okazji absolutnie potężną, gigantyczną przewagą nad pozostałymi załogami. Tegoroczny, 72. Rajd Safari stanowił będzie 3. rundę Rajdowych Mistrzostw Świata. Odbędzie się w wielkanocny weekend, czyli w dniach 28-31 marca. Łącznie zawodnicy będą mieli do pokonania prawie 356 kilometrów rozłożonych pomiędzy 19 odcinków specjalnych.

Kajetan Kajetanowicz WRC ORLEN Team Rajd Safari
fot. Kajto.pl

Gdzie w dalszej części sezonu pojawi się załoga wspierana przez ORLEN? Na ten moment nie mamy takich informacji. Kajetanowicz znany jest z tego, że nie ogłasza planów z dużym wyprzedzeniem. W teorii w większości imprez Polacy mają już jakieś doświadczenie. Kolejnymi pozycjami w kalendarzu są Chorwacja, Portugalia oraz Sardynia. I wszędzie tam Kajetanowicz już się pojawiał w WRC. 7. rundą sezonu będzie Rajd Polski, gdzie na pewno Kajto będzie chciał się zaprezentować. Dalej jest Rajd Lipawy, który Polak doskonale zna z Rajdowych Mistrzostw Europy. Akropol, Chile, Europa Centralna, Japonia – wszędzie tam kierowca z Ustronia ma już doświadczenie. Za pewne możemy uznać jedynie to, że Kajetanowicz nie pojawi się w Finlandii. Pełny sezon WRC 2 to 7 rajdów, więc załoga ORLEN Rally Team będzie musiała wybrać 6 imprez z pozostałych 9 w kalendarzu (z wyłączeniem Finlandii).

To nie spacerek…

Kajetan Kajetanowicz: Zaczynamy sezon od Rajdu Safari, gdzie wygrywaliśmy przez ostatnie dwa lata. Wracam jednak do Afryki z wielką pokorą, bo to nie spacerek po lesie, lecz szalenie nieprzewidywalny rajd. Planuję starty w łącznie siedmiu rundach. W ubiegłym sezonie mieliśmy tyle samo szans, które dobrze wykorzystaliśmy, zdobywając tytuł mistrza świata WRC2 Challenger. Choć zapewniałem, że ten sukces mnie nie zmieni, to z perspektywy czasu myślę, iż stało się inaczej – mam zdwojoną motywację do walki. Nigdy nie trenowałem tak wiele, bo mam świadomość, że bez tego nie zbuduję kolejnego mostu pomiędzy marzeniami a rzeczywistością.

Kajetan Kajetanowicz WRC ORLEN Team Rajd Safari
fot. Kajto.pl

Kajetan Kajetanowicz: W utrzymywaniu wysokiego poziomu pomagają mi partnerzy, którzy będą wspierać moje starty w tym sezonie: partner tytularny ORLEN S.A., partner techniczny Delphi, Pirelli, ORLEN Oil, ATC CARGO S.A. oraz SJS S.A. Bardzo doceniam to, że moje współprace są długoletnie i trwałe, oparte na wzajemnym zrozumieniu potrzeb i wyzwań związanych z uprawianiem dyscypliny motorsportu, jaką są rajdy samochodowe. Zaufanie w biznesie jest bardzo ważne, a w rajdach kluczowe. Wiem też, że ogromna siła mojego zespołu pochodzi z serca ludzi, którzy w nim pracują. Razem przystępujemy do walki w nowym sezonie rajdowych mistrzostw świata 2024. To wyzwanie traktuję jako możliwość dalszego rozwoju. Mam nadzieję, że „pojedziecie” z nami.

Przeczytaj również