Honda zaprezentowała totalnie szalony samochód. Nie każdy o nim wie. Wyróżnia się na drogach

Honda potrafi produkować nietuzinkowe samochody – każdy doskonale o tym wie. Czasami mam takie wrażenie, że w tym często nudnym i smutnym świecie japoński producent wprowadza trochę światła. Daje nam samochody niezwykle ciekawe. Inne, unikatowe… takie, które sprawiają, że na naszych twarzach pojawia się uśmiech. Ten model jest tego znakomitym przykładem. To taki… Civic w wersji targa.

Honda CRX CR-X del Sol silnik cena spalanie targa
Podaj dalej

Ta Honda wyróżnia się na drogach

Honda CRX była produkowana w latach 1983-1997. Chociaż… tak naprawdę historię CRX trzeba podzielić na dwa różne segmenty. Pierwszy okres to lata 1983-1992 i samochód, który wszyscy kojarzymy dzisiaj. Mały, sportowy hatchback z niesamowitą, aerodynamiczną linią nadwozia. Była to odpowiedź na kryzys paliwowy. Kolejni producenci zaczęli produkować auta mniejsze i bardziej oszczędne. Honda poszła o krok dalej. Stworzyła nie tylko auto mniejsze i bardziej oszczędne… ale też takie minimalizujące opory powietrza. To był kolejny czynnik wpływający na mniejsze spalanie.

Honda CRX CR-X del Sol silnik cena spalanie targa
By free photos & art – 1992 Honda CRX VTI ABS, CC BY 2.0, Wikimedia Commons

Zatem Honda CRX z jednej strony była oszczędna… z drugiej mogła być traktowana jako świetne auto sportowe. Wszystko zależało od silnika. Po jednej stronie było bowiem 1,5 o mocy 62 koni… po drugiej 1,6 VTEC o mocy 150 koni. Ale zostawmy to. W 1992 na rynku pojawiła się bowiem trzecia generacja. Tym razem CRX dostał do nazwy dopisek „del Sol”. Skąd słowo „słoneczna” w odniesieniu do Hondy CRX? A no stąd, że była to dwudrzwiowa targa a więc miała zdejmowany dach. Była też oczywiście niezwykle podatna na wszelkiego rodzaju przeróbki, co oznacza, że… mogliśmy sobie spersonalizować absolutne cudeńko.

Ile dziś trzeba za nią zapłacić?

CRX del Sol była w Europie oferowana w dwóch wariantach silnikowych. Mowa tu o jednostce 1,6 która w jednym przypadku generowała 125 a w drugim 160 koni mechanicznych. Na portalu „Autocentrum” targa ma ocenę średnią na poziomie 4,4 na 5, co jest oceną lepszą, niż ta dla całego segmentu. 95% użytkowników twierdzi, że kupiłoby ten samochód ponownie. Główne zalety? Silnik, układ jezdny… całokształt. No tak – nie ma co się rozdrabniać. To jest po prostu fantastyczny samochód pod każdym względem. CRX del Sol to takie auto przynoszące uśmiech… Szczególnie w ciepłe, słoneczne dni.

Honda CRX CR-X del Sol silnik cena spalanie targa
By Rutger van der Maar – 1992 Honda Civic CRX 1.6 ESi, CC BY 2.0, Wikimedia Commons

Oczywiście musimy przygotować się na to, ze taki samochód swoje niestety kosztuje. Wszystko to, co napisałem wyżej, ma swoją wartość. CRX del Sol na przestrzeni lat stał się klasykiem. Jego ceny zatrzymały się w pewnym punkcie i nic nie wskazuje na to, aby sytuacja miała się wkrótce zmienić. Na popularnym portalu z ogłoszeniami dziś znajduję dwie takie sztuki. Jedna kosztuje prawie 25 tysięcy, druga prawie 30 tysięcy złotych. Dodajmy, że mowa tutaj o autach z 1996 roku. Modelach, które za rok będą miały 30 lat.

Zdjęcie główne:GPS 56 from New Zealand – 1992 Honda CR-X Del-Sol VXi, CC BY 2.0, Wikimedia Commons

Przeczytaj również