Volkswagen Passat B6 - "ostatni prawdziwy"? Sprawdź, czy dalej opłaca się wybrać ten samochód!

Volkswagen Passat B6 - "ostatni prawdziwy"? Sprawdź, czy dalej opłaca się wybrać ten samochód!

Volkswagen Passat B6 – „ostatni prawdziwy”? Sprawdź, czy dalej opłaca się wybrać ten samochód!

Podaj dalej

Rynek samochodów używanych ma bardzo wiele do zaoferowania. Jednak wielu kierowców chce mieć sprawdzone konstrukcje, aby unikać awarii, a także drogiego serwisowania. Czy Volkswagen Passat B6 z perspektywy czasu to nadal jest dobry wybór?

W wielu branżach są produkty i firmy, które powszechnie uznaje się za punkt odniesienia. Wyznaczają one poziom i wskazują trendy, które powinny nadejść również u konkurencji. Przez lata wzorem auta klasy średniej dla rodziny i menadżerów niższego szczebla był Volkswagen Passat. Dzisiaj w epoce nadwozi typu crossover i SUV niemiecki producent zdecydował się zakończyć historię tego modelu. Jednak czy jego starsza generacja oznaczona, jako B6, ciągle może być łakomym kąskiem dla osób zainteresowanych autem używanym?

Wieku i przebiegu nie oszukasz?

Chociaż korygowanie wskazań drogomierza jest w Polsce i z resztą w innych krajach Europy ciągle obecne, to jest jeszcze jeden czynnik, który powoli skreśla inne modele, jako godne zaufania. Jest to upływ czasu, gdzie starzeje się całość, jako konstrukcja. Volkswagen Passat B6 pojawił się na rynku w 2005 i powstawał do 2010 roku. Blisko osiemnaście lat na karku czuć nie tylko we wnętrzu pod względem projektu, ale także zużycia materiałów. Większość Passatów ma już przejechane duże setki tysięcy kilometrów w różnych warunkach, dlatego coraz trudniej jest znaleźć godny uwagi egzemplarz.

Volkswagen Passat B6, czyli trudny wybór

Najlepszym rozwiązaniem z punktu widzenia osoby zainteresowanej zakupem takiego auta, jest jednostka wysokoprężna. Niestety wersja 2.0 TDI CR cierpi na szereg bolączek, które sprawiają, że jego eksploatacja bywa czasami kłopotliwa. Mimo wszystko jest to najmniej awaryjna propozycja z ówczesnej gamy silnikowej Volkswagena.

Po zakupie diesla 2.0 TDI w każdej wersji, musimy koniecznie przyjrzeć się rozrządowi i pompie oleju, ponieważ tutaj zdarza się najwięcej problemów. Należy także zwrócić uwagę na odpowiedni olej silnikowy. Do wersji PD musi to być koniecznie olej przeznaczony do silników z pompowtryskiwaczami.

Z perspektywy czasu jest to auto relatywnie trwałe, ale rynek został już niemal całkowicie oczyszczony z egzemplarzy godnych uwagi. Jeśli ktoś jeszcze dysponuje takim Passatem B6, jest on drogi i w tej kwocie można próbować szukać nowszych propozycji.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News