Szybciej schłodzony samochód, mniej pary we wnętrzu - wystarczy nacisnąć jeden przycisk!

Szybciej schłodzony samochód, mniej pary we wnętrzu - wystarczy nacisnąć jeden przycisk!

silnik diesla klimatyzacja

Podaj dalej

Sporo w motoryzacyjnej prasie przeznacza się miejsca na nowoczesne technologie. Nieco zapominamy jednocześnie o sprawdzonych rozwiązaniach. Szybciej schłodzony samochód i mniej pary we wnętrzu to są rzeczy, które powinien umieć usunąć każdy kierowca.

W epoce automatycznej klimatyzacji, świateł mijania i systemów, które wspomagają parkowanie, równoległe zapominamy, że na polskich drogach większość aut ma kilkanaście lat. Umiejętność obsługi wszystkich systemów w takim samochodzie, może znacząco ułatwić życie. W okresie upalnego lata szybciej schłodzone wnętrze, a podczas zwiększonej wilgotności powietrza mniej pary na szybach. To wszystko zmienia się dużo szybciej dzięki jednemu przyciskowi.

Obieg wewnętrzny – niedoceniana funkcja w samochodzie!

System wentylacji prawdopodobnie w każdym aucie może korzystać z dwóch trybów pracy. Pierwszy to otwarta cyrkulacja powietrza, które jest zasysane z zewnątrz. Jeździmy z takim systemem pracy wentylacji przez większość czasu użytkowania swojego pojazdu. Jednak możliwość zamknięcia obiegu powietrza tylko wewnątrz samochodu ma swoje bardzo duże plusy. Czasami zapominamy, że w niektórych sytuacjach na drodze wręcz opłaca się go włączyć.

Szybciej schłodzony samochód i mniej zapachów

Bardzo prawdopodobne, że niemal każdy kierowca na drodze spotkał przed sobą samochód osobowy, ciężarówkę lub autobus, które intensywnie dymiły, a opary spalin w tym sadzę było czuć z dużej odległości. W takiej sytuacji bardzo dobrym pomysłem jest uruchomienie obiegu wewnętrznego. Dzięki temu odcinamy dopływ powietrza z zewnątrz i możemy przeczekać intensywne zapachy w milszej atmosferze.

przegląd klimatyzacji

Poza tym w czasie wysokich temperatur, gdy jedziemy samochodem i przez kratki wywiewu powietrza leci ciepłe powietrze, które ma zbyt mało czasu, żeby się schłodzić, obieg zamknięty pomaga szybciej obniżyć temperaturę w kabinie. Jest to szczególnie przydatne w autach o słabszej wydajności klimatyzacji.

Nie można używać obiegu zamkniętego przez długi czas

Na koniec najważniejsza informacja – długotrwała jazda z włączonym obiegiem wewnętrznym może mieć swoje negatywne konsekwencje. Przede wszystkim zwiększenie wilgotności powietrza, zawilgocenie filtra kabinowego i ogólne pogorszenie się jakości powietrza w kabinie. Nowsze samochody po kilkunastu minutach jazdy z obiegiem wewnętrznym, jeśli mają automatyczną klimatyzację, potrafią same go zdezaktywować. W innych przypadkach musimy o tym pamiętać sami.

klimatyzacja czynnik chlodzacy

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News