Elektryfikacja dotknęła już Porsche. Wiedzą o tym użytkownicy modelu Taycan, czy najnowszego Macana. Chociaż producent chce tworzyć silniki spalinowe najdłużej, jak to możliwe, nagina pewne zasady. Model 911 jest marką samą w sobie. Dlatego informacja o nowej generacji elektryzuje fanów. A zapowiedź każdej zmiany budzi delikatny niepokój, czy aby na pewno wszystko jest na miejscu.
Nowe Porsche 911 będzie nieco inne
Porsche od lat wyznacza standardy w dziedzinie sportowych samochodów. Teraz, z nadejściem najnowszej generacji, marka wprowadza na rynek swoją pierwszą hybrydową wersję kultowego modelu 911. Jakie nowości przyniesie ten model i czego możemy się po nim spodziewać? Wiele wskazuje na to, że napęd hybrydowy ma być przede wszystkim dodatkowym źródłem energii. Aby wrażenia zjazdy były jeszcze lepsze od pierwszych metrów po ruszeniu z miejsca. Jak wiadomo układ hybrydowy waży, więc czy przez to 911 nie będzie ociężałym samochodem?
Ponad 3 mln mil testów nowego Porsche
Nowa hybrydowa Porsche 911 jest wynikiem długotrwałych i intensywnych testów. Samochód przejechał 3,1 miliona mil testowych. Ostateczne zorganizowano w wymagających temperaturach w okolicach Dubaju. Frank Moser, menedżer linii modelowych 911 i 718, podkreśla, że „hybryda wysokiej wydajności kontynuuje innowacyjny rozwój napędu 911”. Jest to technologia, która nie tylko zwiększa osiągi, ale także przygotowuje samochód do przyszłych norm emisji.
Hybryda w 911, co wiemy?
Nowa hybrydowa 911-tka ma być „ultrasportowa” z charakteru. Oczekuje się, że będzie to model z napędem hybrydowym typu non-plug-in. Podstawą ma być dalej sześciocylindrowy silnik. Co więcej, może być pozycjonowana jako nowa, zelektryfikowana wersja GT2 RS, oferując imponującą moc około 700 KM. To nie tylko pozwoli na znaczne przyspieszenie, ale również na lepsze wykorzystanie mocy podczas dynamicznej jazdy.
Porsche sięga wstecz
W aspekcie designu nowa hybrydowa 911 ma nawiązywać do modelu 911 GT2 RS Clubsport 25 z 2012 roku. Ze swoimi charakterystycznymi reflektorami, które przejdą niewielką modyfikację. Dodatkowo samochód ma mieć duże hamulce Carrera S, co zapewni doskonałą kontrolę i bezpieczeństwo podczas jazdy.
Jeszcze szybciej na Nordschleife
Jednym z najbardziej imponujących faktów dotyczących nowego modelu jest czas okrążenia na słynnym torze Nürburgring z Północną Pętlą. Ambasador marki Porsche, Jörg Bergmeister, pokonał tor w czasie 7:16.934 s, co jest o 8,7 sekundy szybsze niż obecny, niehybrydowy odpowiednik 911. To pokazuje, jak daleko posunęła się technologia w nowym modelu.
Nowe Porsche 911 już 28 maja
Światowa premiera nowej hybrydy 911 odbędzie się 28 maja o godzinie 6:00 PT i będzie transmitowana na stronie newsroom.porsche.com oraz na kanałach Porsche na YouTube i LinkedIn. To wydarzenie z pewnością przyciągnie uwagę entuzjastów motoryzacji z całego świata, którzy z niecierpliwością czekają na możliwość zobaczenia i oceny tego innowacyjnego samochodu.
Hybrydowa wersja Porsche 911 w 2025 roku to milowy krok w historii marki. Porsche łączy zaawansowaną technologię z tradycyjną sportową duszą 911. Nowy model obiecuje nie tylko wysoką wydajność, ale także przygotowanie na przyszłe wyzwania związane z normami emisji. Jego premiera będzie wydarzeniem, które z pewnością zapisze się w historii motoryzacji.