Gigantyczna sprzedaż to zbyt mało. Tesla przegrała z krajowymi producentami

Tesla jest motoryzacyjnym fenomenem. Powstała relatywnie niedawno i pod skrzydłami Elona Muska, podbiła rynek samochodów elektrycznych. Jednak dominacja dobiega końca. Bardzo dobra sprzedaż okazała się zbyt niska dla lokalnych producentów.

pojazdy EV Tesli z irytujacym problemem wycieraczek
Podaj dalej

Chiny są jednym z najważniejszych rynków motoryzacyjnych na świecie. Obecność w Państwie Środka jest obowiązkowa, ponieważ tam skoncentrowane są ogromne ilości potencjalnych klientów. Jednak Chińczycy przestali się interesować zagranicznymi markami samochodów. I coraz mocniej spoglądają na ofertę rodzimych producentów. Bardzo dobrze widać to po najnowszych danych sprzedażowych.

Tesla traci pozycję

Najnowsze dane dotyczące sprzedaży samochodów na chińskim rynku opublikowane przez Dongchedi, wskazują na istotne przetasowania w segmencie pojazdów elektrycznych. Tesla, choć odnotowała imponujący wzrost sprzedaży, musiała ustąpić miejsca lokalnym gigantom. Powody do dumy ma BYD, które kontynuuje swoją strategię sprzedaży i powoli dominuje segment samochodów elektrycznych.

autohomecar__BYD Qin L widok z przodu
autohomecar__BYD Qin L widok z przodu

BYD – niekwestionowany lider

BYD ponownie zajął pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży. Zanotowano 64 000 samochodów w ciągu ostatniego tygodnia, co stanowi wzrost o 7,56% w porównaniu do poprzedniego tygodnia. W całym analizowanym okresie (od 1 do 28 kwietnia) BYD sprzedał imponujące 219 500 pojazdów, co potwierdza jego stabilną pozycję lidera na rynku.

Tesla z dynamicznym wzrostem, ale to za mało

Tesla zanotowała wyjątkowo duży wzrost sprzedaży o 184,62%! Przekłada się to na 14 800 pojazdów. Mimo to, ogólny wynik 28 080 sztuk sprzedanych w kwietniu nie pozwolił firmie na utrzymanie pozycji lidera. Co więcej, znacznie lepsze wyniki konkurentów spowodowały spadek w rankingach sprzedaży. Tesla oferuje na chińskim rynku dwa modele: sedan Model 3 oraz SUV Model Y, z których to drugi okazał się znacznie popularniejszy. Druga propozycja wypracowała sprzedaż na poziomie 12 600 samochodów w porównaniu do 2 200 sztuk Modelu 3.

Chińscy producenci rosną w siłę!

Inni lokalni producenci również wykazali solidny wzrost. Li Auto zarejestrowało sprzedaż 7 100 sztuk. To oznacza wzrost o 57,78%. Firma Huawei, wspierająca Aito, również odnotowała wzrost sprzedaży do 7 000 samochodów. Jest to poprawa o 16,67%. Zeekr i Nio, obie firmy również zanotowały znaczące wzrosty sprzedaży odpowiednio o 56,25% i 66,67%.

Chiny flaga

Dynamika chińskiego rynku pojazdów elektrycznych wskazuje na intensyfikację konkurencji oraz rosnące zainteresowanie lokalnymi markami.  Chińscy producenci coraz śmielej konkurują z globalnymi gigantami takimi jak Tesla. BYD utrzymuje swoją dominację, ale dynamika wzrostu innych chińskich firm sugeruje, że rywalizacja będzie tylko nasilać się w nadchodzących kwartałach. Tesla, pomimo imponującego wzrostu, musi znaleźć sposób na utrzymanie konkurencyjności wobec szybko rozwijających się lokalnych rywali. Aby ponownie stać się liderem na największym rynku pojazdów elektrycznych na świecie.

Jednak na przykładzie Starego Kontynentu widać, że zachodnia motoryzacja złapała zadyszkę. I coraz więcej wskazuje na to, że produkcja samochodów w Chinach ma swoją cenę. Początkowe oszczędności w sile roboczej w relatywnie szybkim czasie przekształciły się w stworzenie silnych firm. Bazują one na wiedzy i doświadczeniu największych firm na świecie. Doceniają to konsumenci, dlatego przed doświadczonymi producentami duże wyzwanie w walce o klienta.

źródło: carnewschina.com

Przeczytaj również