Masowa produkcja samochodów powoduje, że niektóre elementy tej skomplikowanej układanki przestają do siebie pasować. Niestety tworzenie aut na dużą skalę zwiększa ilość wadliwych egzemplarzy w szybkim tempie. Na szczęście tym razem na terenie polski jedynie kilkaset sztuk samochodów musi udać się do ASO.
Uszkodzony zawór zwrotny
Zgodnie z informacjami przekazanymi do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przez Toyotę w modelu Aygo X wykryto usterkę związaną z układem hamulcowym. Jest uszkodzony zawór zwrotny (VCV), odpowiada on za regulację podciśnienia w układzie hamulcowym. Oczywiście skutkiem takiej awarii jest pogorszenie siły hamowania, co ma bezpośredni wpływ na obniżenie bezpieczeństwa. Toyota podaje, że z takimi problemami wyprodukowano 540 egzemplarzy, które powstały w Czechach.
Akcja serwisowa z emisją spalin!
Dzisiaj producenci kładą ogromny nacisk na optymalną emisję spalin, ponieważ wymagają tego od nich przepisy. Niestety w Toyocie Proace może dojść do zwiększenia wytwarzanych przez silnik szkodliwych substancji. Chodzi o egzemplarze wyposażone w silnik diesla. W 418 sztukach układ wtrysku mocznika może działać nieprawidłowo w niskich temperaturach. Wszystko przez zbyt słabo działającą grzałkę wewnątrz zbiornika mocznika, która nie może rozmrozić tej cieczy. Dlatego istnieje spore ryzyko, że w chłodniejsze dni samochód będzie mocniej szkodził środowisku naturalnemu.
Jak czytamy dalej w komunikacie, właściciele pojazdów zostaną lub już zostali poinformowani o usterkach. W ASO mechanicy naprawią wadliwe egzemplarze. Jest to też ważna informacja dla potencjalnych następnych użytkowników, żeby sprawdzić, czy w tym roczniku, który nas interesuje, była organizowana akcja serwisowa i czy nasz egzemplarz był nią objęty.
źródło: UOKiK