Aktualnie wielu ekspertów zwraca uwagę, że w 2023 roku prawdopodobnie większość kierowców zostanie przy swoich obecnych czterech kółkach. Jednak pewne jest również to, że ciągle będzie dochodzić do podpisywania umów kupna-sprzedaży. Jak zyskać na tej transakcji i jednocześnie nie oszukiwać kupującego?
Efekt pierwszego wrażenia!
Pomocne przy szybkiej sprzedaży samochodu są dobrze zrobione zdjęcia. Najlepiej jest ustawić pojazd na jakimś neutralnym tle i wykonać mu szereg zdjęć z każdej strony. Dla podniesienia prestiżu ciekawym pomysłem jest postawienie auta przed bramą garażową domu jednorodzinnego. Podczas budowania galerii warto uczciwie pokazać również niedoskonałości karoserii (jeśli takie są). Czyste i zadbane wnętrze z pewnością będzie dopełnieniem dobrego pierwszego wrażenia.
Postaw na wiarygodność i sumienność
Gdy korygowanie wskazań drogomierza przestało być opłacalne i większość pojazdów z drugiej ręki ma realny przebieg, ludzie zaczęli się obawiać samochodów, które przejechały 300, a nawet 400 tys. km. W tym momencie dobrze jest postawić na wiarygodność i sumienność. Im bogatsza jest dokumentacja historii serwisowej z wymian rozrządu, olejów, filtrów i innych części eksploatacyjnych, tym lepiej dla nas. Również kupujący powinien docenić naszą dokładność w serwisowaniu samochodu.
Dbaj o oryginalny stan
Każdy samochód, jeśli jest w bardzo dobrym stanie technicznym, a do tego jest w oryginalnym stanie, zyskuje na wartości. Wszelkie modyfikacje, które nie są zgodne z homologacją lub mogą być problemem przy badaniu technicznym z pewnością, są błędem. Mamy tutaj na myśli przede wycinanie filtrów DPF i ukrywanie tego faktu przed sprzedającym. To w przyszłości może mieć szereg negatywnych konsekwencji.
Punktualność i otwartość do rozmowy
Na koniec rzeczy, które nie są bezpośrednio związane z motoryzacją, ale mają wpływ na jakość transakcji. Warto być punktualnym, schludnie ubranym i otwartym do rozmowy, bez opowiadania wielu historii. Jedynie skoncentrowanie się na faktach. Na pewno zachęcenie do jazdy próbnej, pokazanie dokumentacji będą mile widziane i mogą zbudować pozytywny obraz w oczach kupujących.