Znasz to żartobliwe rozwinięcie skrótu FIAT? Niemcy pękają przy nim ze śmiechu

Znasz to żartobliwe rozwinięcie skrótu FIAT? Niemcy pękają przy nim ze śmiechu

Fiat zmienił logo

Podaj dalej

Bolid Młodzieży Wiejskiej (BMW), czy Kup Inne Auto (KIA) to żartobliwe skróty, które czasami stosujemy w Polsce. Ale FIAT? Ta nazwa nie ma żadnego śmiesznego rozwinięcia. O ile nie pojedziemy do Niemiec. Nasi zachodni sąsiedzi mają zabawne rozwinięcie tego skrótu, ale pytanie, czy jest ono w ogóle bliskie prawdzie?

FIAT – jak mówią o nim Niemcy?

Oczywiście, tak samo jak Bolid Młodzieży Wiejskiej czy Kup Inne Auto w przypadku BMW i KIA, trzeba brać tego typu rozwinięcia z duuzuużym przymrużeniem oczu. Zarówno BMW jak i KIA nie mają dziś tak naprawdę żadnego zastosowania do tych skrótów. Tak się po prostu przyjęło i koniec. 

Ciekawe żartobliwe rozwinięcie ma w Niemczech FIAT (Fehler In Allen Teilen – wada w każdej części). Za tą nazwą stoi m. in. ostatni raport TUV pokazujący, że Fiat Punto ostatniej generacji jest jednym z gorszych samochodów pod względem awaryjności wśród tanich miejskich samochodów. 

Ale wiadomo, jak to jest z takimi raportami. Mamy w rodzinie Punto od 4 lat i (odpukać) oprócz zwykłych wymian oleju i prac konserwacyjnych nie trzeba było w niego włożyć jeszcze nawet złotówki. 

To jak to jest?

Natomiast skądś musiało się to wziąć, prawda? Włoskie samochody nie słyną z idealnej bezawaryjności. Owszem – ich silniki typu Diesel oznaczone JTD były niemal nie do zajechania. Ale gorzej było z bardziej popularnymi, małymi benzynami. Nawet jeśli coś się jednak zepsuje, naprawy i części zamienne z logo Fiat są najczęściej śmiesznie tanie. 

Wiele osób przyjmuje więc to na klatę, naprawiając samochód za rozsądne pieniądze, a nie jak w przypadku marek premium. Naturalnie coś za coś, ale wydaje się, że dzisiejszy Fiat już dawno zostawił z tyłu łatkę awaryjnego i słabo wykonanego. 

Audi RS6 z przebiegiem 365 000 km na sprzedaż. Stan igła (po generalnym remoncie) – cena jest zaskakująca!

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News