Ford zaprezentował nowego Focusa ST "Edition"! Ma najlepsze osiągi w historii - wygląda świetnie [GALERIA]

Ford zaprezentował nowego Focusa ST "Edition"! Ma najlepsze osiągi w historii - wygląda świetnie [GALERIA]

ford-focus-st-edition

Podaj dalej

Ford Focus ST Edition będzie najbardziej wydajnym ST w historii. Choć Ford Performance anulował program RS, właśnie wypuścił specjalną edycję ST na wybrane rynku europejskie, która korzysta z ulepszonego regulowanego zawieszenia i lżejszych kół. Focus ST Edition to prawdopodobnie ostatnia wersja obecnego Focusa Mk4 przed pojawieniem się zupełnie nowego modelu w 2022 roku. 

Najlepszy Ford Focus ST

ford-focus-st-edition

Pod względem stylistyki ST Edition wyróżnia się ekskluzywnym lakierem zewnętrznym Azura Blue, który zadebiutował w zeszłorocznej wersji Fiesta ST Edition. Ford połączył go z wykończeniem High Gloss Black na grillu, wstawkach zderzaka, nakładach lusterek, dachu, spoilerze i dyfuzorze. Dzięki temu samochód wyglądem przypomina poprzednią generacje Focusa RS. 

Znaczki ST również są wyjątkowe, obramowane czarną obwódką. Wewnątrz znajdziemy sportowe fotele Recaro marki ST częściowo tapicerowane skórą, czerwony przycisk ST i niebieskie szwy dookoła, pasujące do wyglądu zewnętrznego. 

ford-focus-st-edition

Najważniejszym dodatkiem wizualnym są jednak nowe, lakierowane na czarno wieloramienne 19-calowe felgi aluminiowe. Na lekkie koła trafiły opony Michelin Pilot Sport 4S i całość nie tylko świetnie wygląda, ale także zmniejsza masę nieresorowaną o 10% na każdym zakręcie. 

Zmiany w zawieszeniu

ford-focus-st-edition

Poważne zmiany zaszły również w zawieszeniu. Dwukierunkowe regulowane gwintowane zawieszenie KW Automotive zostało dostrojone przez Ford Performance, dzięki czemu ST Edition będzie najszybszym ST w historii. Zawieszenie jest wyposażone w obudowy amortyzatorów ze stali nierdzewnej i lakierowane proszkowo sprężyny pomalowane na kolor niebieski. Jakże charakterystyczny dla Ford Performance. 

Nowe zawieszenie ma o 50% większą sztywność sprężyn w porównaniu ze zwykłym ST. A prześwit jest obniżony o 10 mm na obu osiach i pozwala na dalszą regulację nawet do 20 mm. Właściciele mogą dopasować zawieszenie do własnych upodobań, wybierając spośród 12 ustawień odskoków i 16 odbić. Jeśli jest to zbyt zagmatwane, Ford ma dokument techniczny z zalecanymi ustawieniami dla różnych warunków jazdy… Oraz dedykowanym ustawieniem dla toru Nurburgring. 

ford-focus-st-edition

Pod maską nie ma zmian, więc wciąż znajdziemy tam 2,3-litrowego EcoBoosta wytwarzającego 280 KM i dysponującego momentem 420 Nm. Moc jest przekazywana na przednią oś za pomocą sześciobiegowego manuala. Samochód posiada też elektronicznie sterowany eLSD z hydraulicznie aktywowanymi sprzęgłami i zoptymalizowaną konstrukcję zwrotnicy, wybór trybu jazdy i wydajne hamulce. Hot hatch przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy i osiąga prędkość 250 km/h. 

ford-focus-st-edition

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News