Prawie 5 mln maluchów
Słynny maluch zadebiutował w 1972 roku jako następca 500, choć ten model tak naprawdę wycofano dopiero trzy lata później. Produkcja malucha trwała do 2000 roku. Przez 28 lat na drogach pojawiło się ponad 4,7 miliona tych małych samochodów.
Samochód był szczególnie popularny w Polsce, ponieważ to nasz zakład zajmował się montażem 126p. Maluch był popularny także w byłej Jugosławii, gdzie za budowę odpowiedzialne były zakłady Zastawy.
VW pokazuje drogę
Dlaczego więc nie skorzystać z dużej liczby fanów 126p i stworzyć nowego? Nowa platforma elektryczna wydaje się być idealna. Volkswagen już sięga do pokładów historii, prezentując m. in. starego Transportera w koncepcji ID.
Na portalu motor1.com pojawiły się rendery nowego 126p, a wynik jest wspaniały. Podobnie jak oryginał, samochód cechuje się elegancką prostotą. Szczególnie do gustu przypadł nam przód, ozdobiony nowoczesnymi diodami LED. Fiat zdecydowanie powinien pomyśleć o ożywieniu modelu 126.
Nowa lepsza platforma elektryczna byłaby dobrą inwestycją, a włoski producent mógłby zbudować na niej dużo więcej pojazdów, niż dotychczas. Najnowszy Fiat 500e ma 3,63 metra długości, a akumulatory mają pojemność 42 kWh, co wystarczy na 320 kilometrów zasięgu.