Ta Honda jeszcze nie wybiera się na złom
Honda Accord nie jest już dostępna w żadnym europejskim kraju, a jeśli jesteś nią zainteresowany, musisz udać się na rynek aut używanych. Jej ceny zaczynają się już poniżej 4000 zł. Za taką kwotę kupicie oczywiście najstarsze, około 15-letnie egzemplarze, które przejechały setki tysięcy kilometrów. I takie parametry z pewnością zniechęcają większość potencjalnych klientów. Ale spisanie na straty takiego samochodu może być błędem.
Pewien Amerykanin przejechał swoim Accordem już ponad 1 milion mil, czyli dokładnie 1,6 mln kilometrów. Obecnie 20-letnia Honda została pierwotnie zakupiona przez żonę kuriera w 2015 roku. Wtedy samochód miał prawie 300 000 kilometrów przebiegu. Gdy podjął pracę, zaczął używać tego samochodu bardziej intensywnie. Każdego roku pokonywał około 160 000 kilometrów, co wielu z nas skłoniłoby do zmiany. Ale on pozostał przy japońskim coupé.
Mężczyzna udokumentował wszystkie naprawy. Najbardziej imponujący jest fakt, że Honda nadal ma oryginalny silnik. Ale w najbliższym czasie mężczyzna planuje go jednak wymienić. Oryginalne jest również zawieszenie. Skrzynia biegów była wymieniana raz, co tylko podkreśla solidność konstrukcji.
Silnik ma się dobrze
– Nauczyłem się, że niektóre części należy wymieniać tylko na oryginalne. Słyszałem zbyt wiele przerażających historii od ludzi, którzy postanowili oszczędzić na wymianie paska. Tylko po to, aby całkowicie zniszczyć silnik – powiedział mężczyzna tuż przed osiągnięciem kamienia milowego. Jednocześnie przyznał, że w niektórych przypadkach sięga nie po nieoryginalne podzespoły. Należą do nich odlewane felgi, wydech, czy hamulce.
Co ciekawe, poza układem napędowym jakość Hondy nie była tak nieskazitelna. Mężczyzna musiał wymienić zamki w drzwiach oraz fotel kierowcy. Mimo to samochód wciąż nie wybiera się na tamten świat. Zamiast tego mężczyzna planuje wymienić mu silnik. Między innymi dlatego, że w ciągu ostatnich 8 lat pomógł wielu ludziom z problemami zdrowotnymi.
Sześciocylindrowy silnik, który znajduje się pod maską, w chwili produkcji generował 243 KM i 288 Nm momentu obrotowego. Nie wiadomo, jak pracuje obecnie, ale pracuje i to już coś.