To Audi RS Q8 po niemieckiej kuracji to prawdziwe bydle! Liczby są nie z tej ziemi [ZDJĘCIA]

Niemiecki tuner Manhart nie pierwszy raz pracował nad Audi RS Q8 – po raz pierwszy SUV o wysokich osiągach został dostrojony jeszcze w maju 2020 roku. Nowy projekt jest jednak inny, ponieważ oferuje nieco bardziej powściągliwy wygląd i… prawie 100 koni mechanicznych więcej! 

audi-rs-q8-by-manhart-exterior
Podaj dalej

Najmocniejsze Audi RS Q8

audi-rs-q8-by-manhart-exterior

Zmiany wizualne są bardzo subtelne i obejmują nowe czerwone akcenty na przodzie, lusterkach bocznych, listwach progowych i tylnym dyfuzorze. Dostępny jest również nowy zestaw 24-calowych felg Classic Line z dopasowanymi czerwonymi akcentami. Wreszcie, Manhart umieszcza kalkomanie na karoserii i dostarcza nowe maty podłogowe do wnętrza. 

Oczywiście, są znacznie bardziej znaczące ulepszenia mechaniczne samochodu. Silnik został zmodyfikowany i dostał nową turbosprężarkę z intercoolerem, wlot firmy Eventuri, czy przemampoiane ECU. Układ wydechowy został zastąpiony rurami ze stali nierdzewnej, z czterema 100-milimetrowymi rurami z tyłu. 

audi-rs-q8-by-manhart-exterior

Wynikiem wszystkich modyfikacji jest moc 820 KM i moment obrotowy 1050 Nm. Aby ogarnąć taką moc, zmodyfikowana została również przekładnia, a opcjonalnie dostępna jest również modernizacja układu hamulcowego. Zawieszenie zostało poprawione, zachowując standardowe ustawienie powietrza. 

SUV nielegalny w Niemczech

W rzeczywistości istnieją dwie opcje dla zawieszenia – albo tuning oprogramowania, albo nowe drążki. Manhart twierdzi, że Audi RS Q8 zostało wyposażone w 200-ogniwowe katalizatory, które nie mają certyfikatu TUV. Oznacza to, że nie będzie legalny w Niemczech, a aktualizacja przeznaczona będzie wyłącznie na eksport. 

audi-rs-q8-by-manhart-exterior

Niestety nie są dostępne żadne dane dotyczące wydajności. Nawet fabryczne Audi RS Q8 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy. Oczywiście, ulepszenie Manharta powinno skrócić ten czas sprintu. 

Przeczytaj również