Ten SUV sprzedaje się jak ciepłe bułeczki
Ale są miejsca, gdzie wciąż jest to możliwe. Indyjski koncern Mahindra & Mahindra nie jest znany w Polsce tak, jak na przykład Tata Motors. Wynika to z faktu, że koncentruje się głównie na rynku krajowym. W 2011 roku firma przejęła jednak koreańskiego SsangYonga, a trzy lata później francuski oddział Peugeot Motorcycles oddał włoską Pininfarinę. Mają więc oni sporo związków z Europą.
W zeszłym roku Mahindra pokazała nowy samochód typu SUV o nazwie Bolero Neo, który jest dużym liftingiem wcześniejszego TUV300. Zmiana odzwierciedla zakres zmian, która pojawiła się wraz z modernizacją.
SUV to na pierwszy rzut oka mały samochód, który mierzy zaledwie 3,99 m długości. Na rynku indyjskim takie samochody podlegają niższej stawce podatkowej. I choć Bolero Neo jest krótsze od Skody Fabii, oferuje pasażerom do 7 miejsc. A przy dwóch zajętych rzędach bagażnik oferuje 384 litry przestrzeni.
Mniejszy ale mocniejszy Diesel
Pod maską pracuje nowy, 1,5-litrowy turbodiesel, który zastąpił wcześniejszą 2,2-litrową jednostkę. Jednak pomimo redukcji moc wzrosła do 100 KM. Dostępny jest tylko 5-biegowy manual, a wcześniej można było wybrać jako opcję automat. Tak więc Diesel będzie nie tylko szybszy, ale i bardziej ekonomiczny. Cała moc trafia na tylne koła, co jest nieco nietypowe, biorąc pod uwagę wielkość auta.
SUV ma również, co szczególnie ciekawe, mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego za dodatkową opłatą. To zwiększa jego możliwości terenowe. W ramach liftingu przeprojektowano również podwozie, ale SUV otrzymał też nowe reflektory, przednią maskę i zderzak.
Nie możemy pomijać też wersji Bolero Neo Plus – to wersja rozszerzona o długości 4,4 metra. Pozwala ona na nawet dziewięć miejsc siedzących!
Liczby mówią same za siebie
Bazowy model jest jednak wystarczająco interesujący, tym bardziej jeśli spojrzymy na jego ceny. Samochód kosztuje w podstawie od 50 tys. złotych. Nawet absolutnie topowa wersja kosztuje około 74 tys. złotych. Biorąc pod uwagę to, co samochód ma do zaoferowania, to naprawdę niewiele. Nic dziwnego, że osiągnął natychmiastowy sukces sprzedażowy.
Ten SUV pozwolił Mahindrze wrócić na 4. miejsce i przy prawie 100% wzroście rok do roku sprzedaje ona teraz około 30 000 aut miesięcznie. Bolero Neo ma w tym kluczowy udział, bo stanowi ponad 1/3 sprzedaży całej firmy.