Ten nowy SUV od Mazdy będzie hitem
Inni producenci coraz częściej sięgają po silniki trzycylindrowe, o pojemności 1 litra… Japończycy stawiają jednak na sześć cylindrów. SUV będzie miał m. in. 2,5-litrową hybrydę typu plug-in o mocy 327 koni mechanicznych. I to ta wersja będzie najciekawszą opcją.
Mazda jest uważana za najmniejszego z globalnych gigantów. W zeszłym roku sprzedali „tylko” 1 287 548 nowych aut. Dużo ciekawszy jest jednak fakt, że mimo niewielkich wolumenów, marka ma więcej odwagi niż cała branża razem wzięta. Tam, gdzie inni idą w elektor mobilność, mazda stawia na duży Diesel.
Japończycy zaprezentowali nowego SUV-a o nazwie CX-60, który zachwyca gamą silników. Najmniejszy z nich to 2,5-litrowy SkyActiv-G. Dodatkowo współpracuje z silnikiem elektrycznym i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 17,8 kWh. Dzięki temu układ ma łącznie 327 KM i 500 Nm momentu. W rezultacie hybryda jest najmocniejszym seryjnym samochodem, jaki MAzda kiedykolwiek wprowadziła na rynek.
Świetne osiągi i rozsądna cena
CX-60 PHEV ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 5,8 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 200 km/h, a pojemność akumulatora wystarczy na 60 kilometrów darmowej, bezemisyjnej jazdy. Dzięki temu laboratoria obliczyły średnie zużycie na poziomie 1,5 l/100 km przy 18-calowych kołach. Przy 20-calowych będzie to tylko o 0,1 l/100 km więcej.
Oprócz tego pod maską znajdą się też: sześciocylindrową benzyna o pojemności 3 litrów i duży, 3,3-litrowy turbodiesel. SUV w obu przypadkach będzie miał 48-woltowy obwód elektryczny i technologię mild-hybrid. Standardem we wszystkich wersjach będzie 8-biegowy automat. Podobnie – klienci mogą liczyć tylko na napęd na wszystkie cztery koła.
Nowy SUV został wyceniony na 47 390 euro w Niemczech, co nie jest kwotą małą. Przy obecnych kursach to około 225 tysięcy złotych. Z drugiej strony… Za te pieniądze otrzymujemy samochód w nadwoziu typu SUV z „bazowym” silnikiem o mocy 327 KM! Ponadto, nowa Mazda jest większa m. in. od Skody Kodiaq.