Ten hatchback nie ma konkurencji
Z okazji osiągnięcia niesamowitego kamienia milowego, Tata wprowadziła nawet w kraju specjalną kampanię #Tiago4ever. Po raz pierwszy hatchback wprowadzony został na rynek w 2016 roku. W styczniu 4 lata później doczekał się pierwszego liftingu. Z kolei w 2022 roku samochód otrzymał wariant zasilany CNG.
Obecnie hatchback dostępny jest z wolnossącym silnikiem benzynowym Revotron o pojemności 1,2 litra. Zapewnia on moc 86 KM i dysponuje momentem obrotowym 113 Nm. Jeśli chodzi o skrzynię, dostępne są 5-biegowy manual i automatyczny AMT. Ceny rozpoczynają się od astronomicznych 29 000 zł i rosną do 43 000 zł za najbardziej wyposażony egzemplarz.
Dostępne są cztery warianty z automatyczną skrzynią biegów – XTA, XZA, XZA+ oraz XZA+ z dwukolorowym dachem. Modele Tata Tiago zasilane CNG kosztują z kolei od 40 do 43 tys. złotych, ale oferują niewiele koszty utrzymania.
Tata ma ambitne plany
Indyjski producent samochodów zaprezentował niedawno koncepcję Curvv EV, która jest zapowiedzią elektrycznego SUV-a średniej wielkości. Jego wersja produkcyjna trafi na rynek najpierw w wersji elektrycznej, a po pewnym czasie otrzyma także silniki spalinowe.
Model najprawdopodobniej pojawi się w 2024 roku. Koncepcja Taty Curvv stanowi podstawę architektury EV drugiej generacji marki. Obsługuje ona wiele stylów nadwozia, a także układów napędowych. Zawiera również nowy, „cyfrowy” język projektowania firmy.
W najbliższych dniach Tata Motors może również zaprezentować nowego elektrycznego SUV-a z napędem na wszystkie koła. Podczas gdy producent nie mówi wiele o kolejnym nadchodzącym modelu, którym ma być Sierra EV. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy na targach Auto Expo w 2020 roku. Gotowy do produkcji SUV pojawi się prawdopodobnie w latach 2024-25.