Ten Diesel jest nie do zajechania! Przez 936 000 km nie trzeba było w nim wymieniać praktycznie nic

Ten niesamowity Mercedes z silnikiem typu Diesel przejechał 936 000 km i nadal ma oryginalne sprzęgło. Ta konkretna jednostka 200 CDI jest po prostu nie do zajechania! C Klasa generacji W203 jest do dziś przez wielu uważana za jeden z najważniejszych punktów ery kuloodpornych, jakościowych samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy. 

Ten Diesel jest nie do zajechania! Przez 936 000 km nie trzeba było w nim wymieniać praktycznie nic
Podaj dalej

Nieśmiertelny Diesel

mercedes-diesel-silnik-dci-2

Czasami trafiają się prawdziwe perełki, które dzięki dobrej opiece właściciela pokonały ogromne ilości kilometrów i to na oryginalnych częściach. To cacko jest niemal w całości oryginalne, a nawet po przejechaniu prawie 1 miliona km wygląda naprawdę świetnie. Ten Diesel jest nie do zdarcia. 

Samochody o dużych przebiegach są naprawdę fascynujące. Są najlepszym dowodem na to, że dany benzyniak lub Diesel jest gotowy na to, co ma robić przede wszystkim – jeździć. 

Oczywiście, ten Mercedes z silnikiem typu Diesel miał przede wszystkim wzorową opiekę właściciela, który mógłby o swoim samochodzie napisać książkę. Sprzedawca twierdzi, że jest drugim właścicielem, ale kupił go zaledwie 22 miesiące od daty produkcji. 

mercedes-diesel-silnik-dci-2

Prawie nowy Mercedes

Samochód miał wtedy zaledwie 16 000 km przebiegu, więc z pierwszym właścicielem przejeżdżał mniej niż 1000 km miesięcznie. Gdy trafił w ręce obecnego właściciela musiał więc przeżyć niemały szok – ale w końcu do tego silniki typu Diesel zostały stworzone! 

Od 2007 do 2012 roku ten Diesel przejechał łącznie ponad 800 000 km. Przez następne 9 lat wlaściciel już tylko na niego chuchał i dmuchał i przejechał „tylko” dodatkowe 140 000 km. Dopiero teraz sprzedaje samochód. 

mercedes-diesel-silnik-dci-2

Mercedes Klasy C generacji W203 w wersji kombi to jeden z najbardziej pancernych samochodów, jakie zostały wyprodukowane. To chyba najbardziej niezwykła wersja 200 CDI, czyli z legendarnym obecnie czterocylindrowym silnikiem typu Diesel o pojemności 2.1 litra i mocy 122 KM. 

Dobra cena

Silnik po raz pierwszy wyjechał z fabryki w 2005 roku, a w przypadku tego konkretnego egzemplarza godne uwagi są nie tylko jego stan, ale też historia serwisowa. Z jednej strony auto jest w naprawdę dobrym stanie wizualnym, jednak pewnych mankamentów nie da się ukryć. 

Niesamowite jest jednak to, jak wiele elementów jest tutaj oryginalnych. Silnik, skrzynia biegów, turbosprężarka a nawet sprzęgło nie wymagały wymiany przez tyle kilometrów! Jedyną poważniejszą częścią, którą trzeba było wymienić, to wtryskiwacze. 

mercedes-diesel-silnik-dci-2

Obecny właściciel wystawił samochód za 2500 euro co biorąc pod uwagę jego stan wydaje się być okazją. 

Przeczytaj również