Ta Skoda jest ekonomicznym hitem
Nowa Skoda Octavia staje się co raz bardziej odległym marzeniem dla wielu polskich rodzin. Samochód, którego poprzednia generacja rozpoczynała się od 70 000 zł, teraz kosztuje przynajmniej 120 000 zł. To brutalny wzrost, co tylko powoduje, że co raz mniej ludzi myśli o zakupie nowego samochodu.
Nie zmienia to faktu, że Skoda Octavia to bardzo dobry samochód, który może spisywać się w rodzinie jako jedyny samochód. Jeśli nie stać cię na zakup nowego samochodu, warto jednak udać się na rynek aut używanych. Tam znajdziemy sporą ilość nie tylko obecnej, ale również trzeciej generacji samochodów.
Octavia III zdaje się być dziś jednym z najbardziej racjonalnych zakupów. Samochód dostępny na rynku od 2013 roku można kupić już w cenie około 25 000 zł, a egzemplarze z mniejszym przebiegiem będą kosztowały nawet 33 000 zł. To interesujące ceny, biorąc pod uwagę, że Octavia III i IV są technicznie jednym i tym samym, czwórka tak naprawdę nie oferuje drastycznych zmian. Kluczem do dobrego zakupu jest oczywiście wybór dobrego egzemplarza pod kątem jego stanu, historii, a co za tym idzie perspektyw na dalszą bezproblemową egzystencję, ale czego można się spodziewać w kwestii zużycia paliwa?
Który silnik spali najmniej?
Dziennikarze z portalu Auto Week zebrali dane o zużyciu Octavii III z rzeczywistego ruchu, zarejestrowanego przez ich czytelników. Dane świadczą o tym, że jest to samochód nie tylko zaawansowany technicznie i niewątpliwie wytrzymały, ale również bardzo wydajny.
Właściciele Octavii III 1.6 TDI zużywają średnio 4,9 litra oleju napędowego na 100 km w dłuższej perspektywie, ale najbardziej ekonomiczny z nich notuje tylko 4,04 litra oleju napędowego na 100 km w ciągu ostatnich 87 000 km, co jest wartością fascynującą.Wersja 2.0 TDI jako swego rodzaju idealny kompromis wypada nieco gorzej, ogólna średnia dla wszystkich posiadaczy to 5,6 l oleju napędowego/100 km, co jest wartością, która nieco przeszkadza osobom jadącym 184-konną wersją RS. Najbardziej ekonomiczny posiadacz wersji 2.0 TDI ze 150 końmi spala w dłuższej perspektywie 4,92 litra oleju napędowego na 100 km.
Jak można się było spodziewać, benzyna jest w gorszej sytuacji, ale nie aż tak bardzo. Z wersją 1.0 TSI ludzie spalają 5,71 litra benzyny na 100 km, co jest dobre, ale jednocześnie pokazuje, jaka to niechlujna i leniwa trzycylindrowa bzdura. Znacznie wydajniejsza wersja 1.2 TSI zużywa w praktyce 5,9 l benzyny na 100 km w dłuższej perspektywie, podobnie jak większy i mocniejszy 1.5 TSI. Jeden z posiadaczy wersji 1.0 TSI jeździ najbardziej ekonomiczną benzyną w historii, która spala średnio tylko 4,92 litra benzyny na 100 km.