Praktyczny, duży Diesel z napędem 4x4 za jedyne... 40 tys. złotych! Jest lepszy niż SUV [ZDJĘCIA]

Praktyczny, duży Diesel z napędem 4×4 wcale nie musi być dziś drogi. Wystarczy przyjrzeć się dość nietypowym, ale jakże interesującym obszarom rynku. Za mniej niż 40 000 złotych można kupić nieco starsze egzemplarze, a za 55 000 zł możemy już przebierać w ofertach. Praktyczność takiego samochodu jest zdecydowanie wyższa niż każdego SUV-a, jakiego spotkacie dziś na ulicy. 

diesel-mitsubishi-l200
Podaj dalej

Ten Diesel zachwyci każdego

diesel-mitsubishi-l200
fot. Mitsubishi

Pickupy to przede wszystkim wynalazek sprawdzający się an amerykańskim rynku, choć o takim samochodzie marzy też niejeden kierowca w Polsce. Przy zakupie nowego auta większość z nas wybiera jednak hatchbacka, kombi, czy SUV-a. Powodem są zarówno ich nieco bardziej kompaktowe wymiary, jak to, że pojemność bagażowa nie jest narażona na wahania pogody. Podobny efekt można osiągnąć w pickupie, kupując nadbudowę. 

Właściciele pickupów często zabierają swoje samochody do pracy w lesie, gdzie może dojść do uszkodzeń karoserii. Dlatego niezbędna jest technologia, która jest solidna i niezniszczalna. I taki jest ten Diesel – za którego wcale nie trzeba zapłacić kroci. 

Mitsubishi L200 czwartej generacji trafiło do sprzedaży w 2005 roku. Sześć lat później samochód otrzymał lifting, który był w sprzedaży do 2015 roku. Wszystkie samochody wyjeżdżały z fabryki w Tajlandii, która zaopatrywała… 140 krajów. 

diesel-mitsubishi-l200
fot. Mitsubishi

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Jednym z problemów, jakie może mieć ten Diesel, to korozja. Dziennikarze Auto Bild sprawdzali używane egzemplarze, które miały problemy z „rudą” przy przedniej osi. Skarżyli się również na zachowanie tylnej osi, która nie była zbyt komfortowa. 

Krytyka dotyczyła korozji, która w testowanym przez dziennikarzy egzemplarzu była naprawdę rozległa. Jeśli więc będziesz chciał kupić L200, powinieneś sprawdzić, czy kierownica nie przechyla się na postoju. Jeśli tak, będzie trzeba wymienić przegub. Konieczne jest sprawdzenie całego sterowania, wszystkich jego elementów, gdyż również tu może pojawić się korozja. Warto również zerknąć na napęd 4×4 i reduktor. 

diesel-mitsubishi-l200
fot. Mitsubishi

Co pod maską?

Jednostka napędowa to 2,5-litrowy turbo Diesel o mocy 136 KM. Jest solidna, choć problemy może sprawdzać elektronika sterująca układem 4×4, reduktorem, czy automatem. To może objawiać się świecącą kontrolką poduszki powietrznej. 

Jeśli uda ci się znaleźć zadbany i porządny egzemplarz, nagrodą będzie bardzo dobra cena. Na niemieckim mobile egzemplarze z pierwszych lat produkcji można kupić za mniej niż 40 000 zł. Samochody wyprodukowane po 2013 roku będą kosztowały ok. 55 000 zł. Biorąc pod uwagę, co ma do zaofeorwania L200, to bardzo ciekawa oferta. 

Przeczytaj również