Pozbył się silnika typu Diesel, teraz ponosi gigantyczne koszty. Nowe przepisy to koszmar (nie tylko) dla kierowców

Pozbył się silnika typu Diesel, teraz ponosi gigantyczne koszty. Nowe przepisy to koszmar (nie tylko) dla kierowców

zlomowanie-benzyna-diesel-15-tys-zl-2

Podaj dalej

Nowe przepisy albo zostały wprowadzone o kilka lat za wcześnie, albo są całkowicie bez sensu. Natomiast wycofywanie silników typu Diesel, czy też benzynowych, wcale nie jest takim łatwym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. Ten producent podejmuje takie kroki, ale będzie tracił teraz gigantyczne pieniądze. 

Elektryk nie zarobi tyle co Diesel

Wydech
Fot. pixabay.com

Pojazdy elektryczne GM mają jeszcze długą drogę do przebycia, zanim zarobią jakiekolwiek pieniądze. Prezentacja z okazji Dnia Inwestora GM odbędzie się w czwartek, ale informacje wyciekły dużo wcześniej. Producent z Detroit będzie przedstawiał szczegóły dotyczące trudnej bitwy, jaką stoczy w walce o rentowność swojej linii pojazdów elektrycznych. Diesel sprzedawałby się lepiej… 

Jak poinformował Bloomberg, dyrektor generalna firmy Mary Barra powie inwestorom, że pojazdy elektryczne nie będą zarabiać pieniędzy aż do 2025 roku! 

Do tego czasu firma zamierza sprzedawać 1 milion pojazdów elektrycznych rocznie. W tym roku ta liczba ma wynieść 44 000 egzemplarzy ze stratami. Diesel i benzyniak w tym czasie mają finansować straty i inne postępy technologiczne. Ale nawet gdy elektryki wyjdą już na zero, i tak nie będą tak opłacalne, jak wspomniane benzyna czy Diesel. 

Prezentacja producenta rzekomo mówi o tym, jak planuje obniżyć koszty, aby zrekompensować braki w zyskach. Nowe baterie są o 60% tańsze niż te znajdujące się w Chevrolecie Bolt. Wg producenta kolejna generacja będzie jeszcze o 40% tańsza. 

Kia EV6 kobieta
fot. Kia

Nowe przepisy są trudne nawet dla producentów

GM chce stać się wiodącym producentem pojazdów elektrycznych na świecie. Jego plany są ambitne, ale buduje skład i infrastrukturę, aby zrealizować ten cel. Plany GM, by pokonać rywala z miasta, Forda, opierają się na jego wysoce skalowalnej platformie; Ford wyprzedził GM na rynku w kluczowych segmentach, ale również nie dzieli się częściami tak jak GM. 

Powoli, ale pewnie rozrasta się również gama samochodów elektrycznych tego producenta. Obecnie oferuje pickup Hummer EV, Cadillac Lyriq, dwie wersje Chevy Bolt i pojazdy dostawcze za pośrednictwem BrightDrop. Wkrótce zaoferuje kilka kolejnych EV, w tym Blazer EV, Equinox EV, Silverado EV i nie tylko. Firma ma również w przygotowaniu kolejne pojazdy, które nie zostały jeszcze ogłoszone. W drodze może być średniej wielkości Hummer, a do Lyriqa i niedawno zapowiedzianego Celestiqa prawdopodobnie dołączy więcej pojazdów elektrycznych pod marką Cadillac. Buick będzie również w pełni elektrycznym producentem samochodów.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News