Nowe logo Porsche
Tego liftingu Porsche nie przewidzieli nawet najbardziej bystrzy fotografowie szpiedzy. Wiedzieliśmy, że firma zajmująca się samochodami sportowymi z siedzibą w Stuttgarcie pracuje nad poprawionymi wersjami swoich 911 i Panamery, ale nie mieliśmy pojęcia, że emblematy na maskach tych samochodów również będą przechodzić metamorfozę.
W wyniku niezwykle długiego, trzyletniego procesu projektowania i rozwoju, który zbiegł się w czasie z przypadającymi w tym roku 75. urodzinami.
Porsche nigdy nie zamierzało radykalnie przerabiać swojej słynnej tarczy, a zmiany mogą nie być od razu oczywiste, gdy zobaczysz nową wersję. Podstawowe elementy – nazwa Porsche u góry, koń pośrodku i cztery ćwiartki z czarnymi i czerwonymi paskami i porożem – wciąż tam są. Ale kiedy zobaczysz stare i nowe wersje obok siebie, jak na obrazku na górze tego postu, dość łatwo jest dostrzec nowe bity.
Zmiany są kosmetyczne
Po pierwsze, cała odznaka ma teraz styl szczotkowanego metalu zamiast poprzedniego, błyszczącego złotego wyglądu. Porsche usunęło również falujące tło, użyło wzoru plastra miodu dla czerwonych pasków. Pojawił się też czarny napis „Stuttgart”.
Istnieją również subtelne zmiany w kształcie sześciu poroży, a czy zauważyliście, że koń wygląda trochę bardziej asertywnie i skacze nieco wyżej na tylnych nogach? Nadal nie skacze jednak tak wysoko, jak koń Ferrari.
W połączeniu te elementy tworzą odznakę, która wygląda nowocześniej niż ta, którą zastępuje, ale nadal jest natychmiast rozpoznawalna. Podobnie jak poprzednie wersje, ponieważ nie jest to pierwszy raz, kiedy Porsche aktualizuje swój herb. Firma wprowadziła również zmiany w latach 1954, 1963, 1973, 1994 i 2008.