Porsche całkowicie zrezygnowało z Diesla. A co z silnikiem spalinowym? Szokująca zapowiedź niemieckiej marki

W 2018 roku Porsche całkowicie porzuciło produkcję silników Diesla. Z kolei w niedawnej rozmowie na temat elektrycznego Taycana, rzecznik prasowy marki potwierdził, jaka przyszłość czeka benzynowe silniki spalinowe. 

Porsche Diesel silnik spalinowy
Podaj dalej

Co dalej z silnikiem spalinowym Porsche?

Porsche Diesel silnik spalinowy

Mayk Wienkotter, rzecznik linii produktów Taycan i e-mobilności dla Porsche powiedział, że niemiecka marka będzie oferować opcje elektryczne i hybrydowe typu plug-in dla wszystkich swoich pojazdów. Nie oznacza to jednak, że Porsche zrezygnuje całkowicie z silników spalinowych. Te pozostają częścią planu Porsche na przyszłość. 

Zapytany, czy wszystkie samochody niemieckiej marki ostatecznie będą zasilane wyłącznie energią elektryczną, Wienkotter odpowiedział, że byłoby to technicznie możliwe, ale Porsche nie zamierza iść tą drogą. 

– Chcemy kontynuować produkcję szybkich i emocjonalnych silników spalinowych. Będą one z nami przez długi czas, jednak muszą być bardziej wydajne. Dlatego nigdy z nich nie zrezygnujemy, ponieważ to wciąż jest rdzeń naszej marki – powiedział. 

Jeszcze więcej hybryd

Porsche Diesel silnik spalinowy

Wienkotter dodał też, że ma nadzieję na pozostanie manualnej skrzyni biegów w ofercie Porsche. Tymczasem hybrydy typu plug-in zwiększą swoją obecność we wszystkich modelach Porsche. Od 2030 roku prawdopodobnie każdy z samochodów niemieckiej marki będzie dostępny w wariancie elektrycznym.

Rzecznik prasowy potwierdził też, że elektrycznego Taycana nie będzie dało się zmodyfikować tak, jak robiono to z pojazdami spalinowymi. Dla niektórych może wydawać się to oczywiste, jednak oprogramowanie i sprzęt są tak skonfigurowane, że zewnętrzni tunerzy nie będą w stanie podkręcać jego mocy. Jeśli kręcą cię komputery, pomyśl o tym jak o procesorze, który nie reaguje dobrze na podkręconą moc. 

Technologia z Taycana dla przyszłych elektryków?

Porsche-Taycan-Turbo-EPA-1

– Technicznie rzecz biorąc, prawdopodobnie dałoby się to zrobić. Ale wymagane części i wkład pracy… Może być taniej i łatwiej po prostu wybrać model Turbo lub Turbo S. To nie tylko odrobina innego oprogramowania. To całkiem inna technologia – powiedział. 

Czy Taycan będzie protoplastą kolejnych modeli hybrydowych i elektrycznych Porsche? – Części hybrydowe nie są produkowane na tak dużą skalę, jak w zwykłym elektryku. Nie będą więc działać, ale oprogramowanie następnej generacji hybryd pozwoli na większy zasięg i lepszą wydajność. 

https://wrc.net.pl/is-paniusia-podjechala-tesla-na-stacje-benzynowa-probowala-zatankowac-diesla

Oznacza to, że części z Taycana nie będą odpowiednie dla, dajmy na to, hybrydy 911. Z pewnością wykorzystane zostaną jednak pewne elementy oprogramowani. 

Przeczytaj również