Polscy kierowcy stosują ten trik, aby obniżyć spalanie benzyny lub Diesla. Absolutnie tego nie rób!

Wśród kierowców krąży wiele legend i mitów, które nie są do końca zgodne z prawdą. Niestety, ale powielanie ich może kosztować was sporo pieniędzy. Polacy chętnie stosują tę technikę, aby zmniejszyć spalanie benzyny lub paliwa typu Diesel. Stanowczo tego odradzamy! 

diesel deska rozdzielcza
Podaj dalej

Stany Zjednoczone jakich nie znasz. 6 zdumiewających ciekawostek

Benzyna i Diesel tego nie lubią

Przy obecnych cenach paliw kierowcy chętnie sięgają po różne techniki obniżające spalanie benzyny lub paliwa typu Diesel. Niestety, ale wiele z nich nie ma już wiele wspólnego z prawdą. 

Jednym z nich jest mit mówiący o tym, że praca na biegu jałowym (na luzie) spala mniej benzyny czy paliwa typu Diesel, niż zatrzymanie się, zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie. 

Rozruch kosztujący dużo paliwa mógł być problemem w dawnych czasach, kiedy nasze samochody wyposażone były w gaźniki. W dobie precyzyjnego, sterowanego komputerowo odmierzania paliwa, nie stanowią one już żadnego problemu. 

To mit!

diesel

Gdyby ktoś posiadał dowody na to, że tak faktycznie jest, z pewnością powiadomiłby przemysł samochodowy. Inżynierowie pracujący nad systemami start/stop z pewnością byliby zadowoleni! 

Ale tak nie jest – jeśli zatrzymujemy swój samochód na więcej niż 15/20 sekund, warto zgasić nasz silnik. Praca na biegu jałowym z założenia nie jest pożądana. Jeśli z kolei martwicie się o swój rozrusznik, zupełnie niepotrzebnie. Nowoczesne rozruszniki skonstruowane są tak, aby wytrzymywały kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy odpaleń silnika benzynowego i typu Diesel. 

Kolejnym argumentem za tym, aby unikać tej techniki, jest fakt że możecie dostać za to mandat. Zaparkowany samochód z odpalonym silnikiem zanieczyszcza powietrze, więc jeśli chcecie przyłożyć się do tego, aby nasza planeta była nieco bardziej zielona, zgaście silnik. A przy okazji zaoszczędzicie trochę pieniędzy na paliwie. 

Przeczytaj również